سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سران 8 گروه معارض سوری دیگر خواستار پیوستن به آتش‌بس شدند/ترکیه آتش‌بس را نقض کرده است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه در پایان اولین هفته از اجرای آتش‌بس در سوریه، آمار جدیدی از موارد نقض آتش‌بس و پیوستن گروه‌های جدید به توقف درگیری‌ها، ارائه داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفکس، ژنرال «سرگئی کورالنکو» نماینده ارتش روسیه در مرکز نظارت بر آتش‌بس سوریه، ابتدا به آمار جدید نقض آتش‌بس در سوریه پرداخت و گفت که طی 24 ساعت گذشته، 6 مورد نقض آتش‌بس در استان حلب، 1 مورد در استان لاذقیه و 1 مورد در دمشق ثبت شده است.

ژنرال روس گفت که دیروز ترکیه هم به نقض‌کنندگان آتش‌بس پیوسته و تانک‌های ارتش این کشور، منطقه «دیکمتاش» در استان ادلب را گلوله‌باران کرده‌اند.

کورالنکو در ادامه گفت که رهبران 8 گروه معارض سوری که نیروهایشان در استان‌های دمشق، حمص و درعا بر علیه ارتش سوریه می‌جنگیده‌اند، امروز درخواست پیوستن به آتش‌بس را با روس‌ها مطرح کرده‌اند. به گفته وی، روسیه مذاکره با 6 گروه را آغاز کرده است. 

تاکنون 30 گروه معارض سوری به آتش‌بس پیوسته‌اند و چندین گروه هم در حال مذاکره برای ترک مخاصمه هستند؛ بر اساس گفته‌های کورالنکو، روس‌ها از ابتدای آتش‌بس تاکنون، 22 نشست با گروه‌های معارض سوری داشته‌اند.

ژنرال کورالنکو به درخواست نظامی برخی گروه‌های سوری از ارتش روسیه هم اشاره کرد و گفت که این گروه‌ها بهره‌مندی از چتر دفاعی ارتش روسیه در برابر حملات تروریست‌ها «و نه ارتش سوریه» را خواستار شده‌اند.

بر اساس توافقی که دو هفته قبل بین وزرای خارجه روسیه و آمریکا به دست آمد، در مناطق تحت کنترل دولت و معارضین در سوریه آتش‌بس اعلام شده است. با این وجود در همان ساعات اولیه آتش‌بس، حمله خمپاره‌ای گروهی موسوم به «جیش الاسلام» به حومه دمشق چندین زخمی برجای گذاشت.

امروز گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در طول آتش‌بس دستکم 135 نفر در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.

دی میستورا در مصاحبه با روزنامه الحیات لبنان گفت با وجود پیشرفت ملموسی که در سوریه صورت گرفته، اما «هیچ تضمینی برای موفقیت طرح توقف عملیات خصمانه در سوریه وجود ندارد.»

پایگاه دبکا امروز از تصمیم ریاض برای تجهیز معارضین سوری به موشک‌های ضد تانک و ضدهوایی خبر داد. 

انتهای پیام/ع


ویدیو مرتبط :
نقض آتش بس از سوی عربستان ادامه دارد