سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هندی ها احداث کارخانه اوره در چابهار را به دریافت گاز یارانه ای مشروط کردند


به گزارش ایرنا- «نیتین گاد کاری » وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند روز سه شنبه درگفت وگویی خواستار دریافت گاز به قیمت یارانه ای (82 سنت) برای تولید کود شیمیایی اوره در چابهار شده است.
به گفته وی ،دولت هند با خرید گاز با این قیمت از ایران ،می تواند سالانه 550 میلیارد روپیه(8 میلیارد و 460 میلیون دلار) در پرداخت یارانه به کشاورزان صرفه جویی کند.
این درحالی است که ایران پیش از این در گفت وگو با مقامات هندی قیمت هر واحد گاز حرارتی برای تولید کود شیمیایی در بندر چابهار را 2.95 دلار پیشنهاد داده بود ولی هندی ها برای دریافت هر واحد به قیمت 1.95 دلار مدت ها چانه زنی می کردند.
چندی پیش وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند گفته بود قیمت 1.95 دلار برای هر واحد گاز حراراتی برای تولید کود شیمیایی برای این کشور صرفه اقتصادی دارد ولی اکنون با ابراز تمایل «انات کومار» وزیر کود شیمیایی این کشور برای احداث کارخانه کود شیمیایی در چابهار پیشنهاد تعجب برانگیز(82 سنت ) برای هر واحد حرارتی مطرح شده است .
«نیتین گاد کاری» وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند روز سه شنبه درگفت وگو با روزنامه هندوستان تایمز در دهلی نو گفت:هند احداث یک کارخانه اوره در ایران را تنها در صورت موافقت تهران با تامین گاز مورد نیاز این کارخانه به یک قیمت بهتر اجرا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد ایران گاز طبیعی به مردم خود را به قیمت 82 سنت قرار می دهد و هند نیز خواستار دریافت گاز برای تولید کارخانه اوره به همین قیمت است .
وزیر بزرگراهها و کشتیرانی هند گفت با دریافت گاز به این قیمت ما می توانیم سالانه 550 میلیارد روپیه یارانه کمتری پرداخت کنیم .
وی خاطرنشان کرد یادداشت تفاهم در مورد طرح بندر چابهار در زمان نخست وزیری آتل بیهار واجپای امضا شد و وی تنها سعی دارد که اجرای آنرا را تسریع کند .
قرار داد سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری هند در بندر چابهار اردیبهشت امسال به امضای عباس اخوندی وزیر راه و شهرسازی و نیتین گادکاری وزیر حمل ونقل و کشتیرانی هند رسید.
وزیر بزرگراهها و کشتیرانی هند با بیان اینکه ایرانی ها خواستار دریافت 160 میلیارد روپیه پول های ذخیره شده خود در بانک های هند هستند خاطرنشان کرد دفتر نخست وزیری و وزارت خارجه باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش درباره تمایل هندی ها برای خرید گاز ارزان از ایران گفته بود آنها تاکنون چندین بار آمده و صحبت کردند اما هنوز به نتیجه روشنی نرسیده ایم .من به انها گفته ام شما می آیید چرخی می زنید ،قیمتی می گیرید و می روید و در کار خود جدی نیستید.
«عباس شعری مقدم »با بیان اینکه به نظر می رسد که هندی ها به دنبال گاز خیلی ارزان و منتظر هستند که یک پیشنهاد خیلی خوب به آنها داده شود اظهار کرد هندی ها به دلیل فاصله 500 کیلومتری بندر چابهار تا گجرات ،علاقه زیادی به سرمایه گذاری در منطقه چابهار دارند زیرا هزینه و زمان حمل و نقل کاهش چشمگیری پیدا می کند.
*آساق*264*1600

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
احداث کارخانه در تهران توسط گروه مشاورین بازیافت