آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



«کوکی بادام با شکلات‌های فانتزی»؛ با این «کوکی» همه را انگشت به دهان کنید


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.25 - 14:47

«کوکی بادام با شکلات‌های فانتزی»؛ با این «کوکی» همه را انگشت به دهان کنید

برترین ها/ فکر کنید قرار است به یک مهمانی فوق العاده با کلاس بروید و می خواهید یک شیرینی با دستپخت خودتان درست کرده و با خود ببرید. این کوکی های کوچک و خارجکی همه را بهت زده خواهد کرد. شکل کوکی ها طوری است که انگار از یک شیرینی فروشی معروف در یک کشور اروپایی برای شما فرستاده شده است. (فکر کنم زیادی خودمان را تحویل گرفتیم D: )
چی لازم دارم:
کره: 160 گرم
پودرشکر: 50 گرم
آرد: حدودا 250 گرم
پودربادام: 30 گرم
پودر زنجبیل: یک‌چهارم قاشق چایخوری
تخم‌مرغ: 1 عدد
شکلات تخته‌ای: 150 گرم
اسپری طلایی یا برنز: به میزان لازم
چطور بپزم:
1.کره، پودرشکر و پودر زنجبیل را با همزن می‌زنید تا کرم مانند شود؛ سپس تخم‌مرغ را اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا یکدست شود. درنهایت آرد و پودربادام را افزوده تا خمیری حاصل شود. خمیر به دست آمده را در یخچال بگذارید تا 15 دقیقه استراحت کند.
2. سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی به ضخامت 4 میلی‌متر باز کنید و با کاتر به شکل دلخواه - مربع، گرد یا مثلث- برش بزنید. خمیر آماده شده را درون فر با دمای160 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید.
3. سپس شکلات تخته‌ای را روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و درون قالب‌های سیلیکونی مخصوص شکلات بریزید، سطح آن را صاف کنید و به مدت 20 دقیقه در فریزر بگذارید و سپس از قالب خارج کنید. بعد از پختن و سرد شدن بیسکویت‌ها برای چسباندن شکلات های فانتزی به بیسکویت ها یک نقطه شکلات ذوب شده وسط بیسکویت‌ها بگذارید و بعد از رنگ کردن شکلات‌های فانتزی با اسپری آنها را روی کوکی‌ها (بیسکویت‌ها) قرار دهید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کوکی کره ی بادام زمینی