سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی «زنان در آیینه‌ تمثیل‌های ملل»


بررسی «زنان در آیینه‌ تمثیل‌های ملل»ایسنا/ نشست «زنان در آیینه‌ تمثیل‌های ملل» برگزار می‌شود.
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی و تحلیل «زنان در آیینه‌ تمثیل‌های ملل» اختصاص دارد که با حضور دکتر مینکه شیپر و دکتر نسرین فقیه‌ملک‌مرزبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: در کشورها و فرهنگ‌های مختلف، تمثیل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی درباره‌ زنان دیده می‌شود که تحلیل و بررسی آن‌ها، چشم‌انداز دقیقی را برای شناخت فرهنگ گذشته‌ ملل ترسیم می‌کند. برخی گفته‌های فیلسوفان، نویسندگان و شاعران درباره‌ زنان نیز به عنوان ضرب‌المثل رایج شده است. از سقراط، ارسطو، سروانتس، بالزاک، سعدی، فردوسی، ولتر، بودلر، مارک تواین و ... تمثیل‌های مشهوری درباره زنان به جا مانده است. تمثیل‌های هر کشور درباره‌ زنان، برداشت‌های فرهنگ آن کشور از ازدواج، طلاق، مشاوره، زندگی زناشویی، اطاعت، اختیار و دیگر مسائل و مفاهیم زندگی است. پژوهشگران فراوانی درباره زنان در آیینه‌ تمثیل‌های ملل بررسی و پژوهش کرده‌اند.

مینکه شیپر (نویسنده و استاد دانشگاه لایدن هلند) کتاب‌ها و مقالاتی در این باب نوشته‌ که به صورت رمان و پژوهش منتشر شده است.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
چه اطلاعات محرمانه ای معاونت زنان به سازمان ملل می دهد