چاوشی: باید کاری کنیم مردم با خیال راحت رای بدهند


رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه باید زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم شود تا مردم با خیال راحت پای صندوق‌های رای بیایند گفت: ما نباید در رای مردم هیچ مداخله‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید شهاب الدین چاوشی عصر امروز در گردهمایی مجریان انتخابات شمیرانات با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم گرایش‌های جناحی خود را انکار کنیم اظهار کرد: ولی با این وجود باید انصاف، عدالت و حق الناس را رعایت کنیم.

وی افزود: باید فضایی به وجود بیاوریم که امید و آرامش مردم استمرار یابد. مهم نیست مردم به چه کسی رای می دهند مهم این است که مردم پای صندوق رای بیایند. دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در کشور است و ما باید مراقب باشیم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم. نباید بگوییم اگر ما رای نیاوریم اسلام به خطر می افتد. با انتخابات عده‌ای مسلمان از مجلس می‌روند و عده‌ای مسلمان به آن راه می‌یابند. منصب ها برای همیشه به اسم ما سند نخورده، نباید از برگزاری انتخابات نگران شویم.

چاوشی با بیان اینکه هنر ما این است که اجازه دهیم مردم در تشکیل نهادهای رسمی نظام تاثیرگذار باشند افزود: مردم باید تشخیص دهند چه کسانی می توانند قانون‌گذاری کنند یا از کشور دفاع کنند. مردم به سراغ کسانی می روند که دل در گرو وطن دارند و برای آینده کشور مفیدند. نباید این گونه فکر کرد که اگر دیگران رای بیاورند کشور به بیگانه‌ها سپرده می شود. شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان را تایید کرده است، بنابراین نباید کشور را دو قطبی کرد. از نظر ما تمام کسانی که صلاحیت‌شان تایید شده برابر و مساوی هستند.

به گفته وی نباید رقابت‌ها به کدورت تبدیل شود و انسجام و وحدت در انتخابات مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار تهران با انتقاد از اینکه گفته شده نباید عکس امام و رهبری در تبلیغات به کار برود گفت: نامزدهای انتخابات همه عاشق امام، رهبری، نظام و ولایت فقیه هستند پس چرا نتوانند از عکس امام و رهبری استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:‌ ما هیچ حکومتی را حقانی‌تر از حکومت امام علی (ع) نمی‌دانیم اما حکومت امام هم زمانی شکل گرفت که مردم از هدف علی (ع) دفاع کرده و خواستار تشکیل حکومت توسط ایشان شدند. در نظام جمهوری اسلامی نیز مردم پای کار بودند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب تثبیت و استمرار انقلاب داشتند. امام خمینی (ره) همواره به مسئولان حکومت توصیه می کرد که همراه مردم بوده و به آن‌ها خدمت کنند.

چاوشی در ادامه گفت: کشور ما یک کشور متکثر است و قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی مختلفی در ایران زندگی می‌کنند اما همه به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند. ما باید کاری کنیم که همه قومیت‌ها و اقلیت‌ها در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: اسلامیت نظام به واسطه حضور فقیه جامع الشرایط عادل که در مجلس خبرگان تعیین می‌شود صیانت می‌شود یعنی بالاترین مقام کشور هم به واسطه رای غیرمستقیم مردم انتخاب می شود. سایر مسئولان کشور از جمله رییس جمهور و نمایندگان مجلس هم به وسیله مردم انتخاب می شوند بنابراین مردم نقش مهمی در نظام ما دارند.

چاوشی در پایان افزود: ما کاری نداریم چه جناحی به مجلس راه می یابد اما مجلس باید راهی که آغاز شده است را ادامه دهد. در کشور ما که ظرفیت‌های فراوانی دارد نباید فقر و بیکاری وجود داشته باشد. مجلس بعدی باید به فکر حل مشکلات کشور باشد. اکنون عده‌ای پس از برجام نگران ارتباط ما با کشورهای دیگر هستند. در حالی که ما به سرمایه و تکنولوژی روز دنیا نیازمندیم و باید این ارتباط را برقرار کنیم. در اسلام نیز توصیه شده است که مسلمانان دانش راحتی از چین بیاموزند. در آنجا که علوم اسلامی یا قرآن آموزش داده نمی‌شد بنابراین نباید نگران رابطه ایران با سایر کشورها بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خیال پولدارها راحت راحت