سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گلکسی نوت 5 عنوان سریع‌ترین شارژر بی‌سیم را به نکسوس 6 پی داد


Galaxy Note 5 review-toranji (32)

تلفن همراه هوشمند گوگل به نام Nexus P6 به تازگی روانه بازار شده است و خریداران کماکان دوست‌ دارند بهترین‌ و بدترین‌‌ها را با هم مقایسه کردند. دوربین گوشی جدید گوشی Nexus بهترین مدلی بود که گوگل تا به حال خود دیده است، که صفحه‌ نمایش و تکنولوژی‌های آن ساخت را سامسونگ ساخته است. برای اکثر دوستداران تکنولوژی عدم وجود شارژر بی‌سیم در محصول سال 2015 Nexus مایوس کننده بود. حالا این کمپانی با محصولی جذاب‌تر به میدان‌ آمده است، با ترنجی همراه باشید.

اگر به نظر گوگل P6 پرچم‌دار گوشی‌های اندورید است (با قیمت حداقل 499 دلار با 32 گیگابایت در مقایسه با 379 دلارNexus 5X)، که با شارژر بی‌سیم یک قدم بسیار بزرگی را در کلاس گوشی‌های هوشمند برداشته است، یعنی گوگل بهترین تکنولوژی تا به حال را در یک تلفن همراه گنجانده است.

گوگل با کابل شارژر USB Type-C به جمع گوشی‌های قدرتمند آمده است، همراه با بهترین دوربین با قدرتی بالا و امکانات بی‌نظیر. چند سال اخیر تا کنون هم هیچ کس نتوانسته شارژر داخل برد بی‌سیم را از طریق درگاه USB Type-C بسازد. عدم امکان شارژ بی‌سیم در محصول گوگل یک مثلث توضیحات را به وجود آورده است.

ضلع اول آنکه به این نتیجه رسید که نداشتن شارژر بی سیم به غیر از Nexus P6 مسئله‌ای بود بین کابل‌های شارژر قدیمی USB micro B و کابل USB Type-C است: “ما شارژر مدل Qi بی‌سیم را از مدل N4 شروع کردیم چون ورودی این مدل از نوع USB micro b بود! اما با جهش ما به کابل‌های USB Type-C دیدیم که این مدل کابل‌ها قابل بازگشت هستند که هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.” واقعا این حقیقت دارد که کابل‌های شارژر USB micro B یک کابل قابل بازگشت نیست، اما این مدل کابل‌های قابل بازگشت برای USB Type-C به یک امتیاز بدل شدند که راه جدیدی را از لحاظ شارژ ایجاد نکرده است. گذشته از آن شما چرا باید نگران مبدل کابل شارژر باشید در حالی یک شارژر بی‌سیم در اختیار دارید که دیگر نیازی نیست تلفنتان با یک کابل به دیوار متصل شود.

USB-Type-C

ضلع دوم، گوگل می‌گوید از ویژگی بارز کابل شارژر USB Type-C این است که از کابل‌های قبلی سریع‌تر گوشی را شارژ می‌کند: “شارژری با سرعت خوب در دست داریم که برای مثال در گوشی 6P از میزان 1% تا 100% را در 97 دقیقه شارژ می‌کند.” البته اگر برای باتری با ظرفیت 3.450 میلی‌ آمپر بر ساعت 97 دقیقه از نظر شما دوستان عزیز زیاد به نظر نرسد، به هر حال همه‌ اجزای Nexus 6P هم به اندازه‌ی که گفته شده عالی نیستند، سامسونگ باتری گلکسی S6 که فقط 50 میلی آمپر بر ساعت از نکسوس بزرگتر است را با 97 دقیقه شارژ می‌کند، که باید اضافه کرد باتری 3.000 میلی آمپر بر ساعتی گلکسی Note 5 فقط با 81 دقیقه شارژ می‌شود، و تکنولوژی شارژ سریع بی‌سیم گلکسی Note 5 حداکثر گوشی‌ شما را در 120 دقیقه شارژ می‌کند این به این معناست که شارژر بی‌سیم توسط USB Type-C موجود در گوشی جدید گوگل Nexus 6P حدود 20 دقیقه زودتر از سامسونگ گوشی‌اش را شارژ می‌کند.

که باید خاطر نشان کرد که شارژر موجود در گلکسی S6 از فناوری کابل USB micro استفاده می‌کند (نه USB Type-C)، و با این حال اگر در نظر بگیریم هنوز هم با Nexus 6P که باتری بزرگتری نسبت به سامسونگ دارد در راستای هم مانور می‌دهند. در این مجادله که هنوز سامسونگ از درگاه‌های قبلی استفاده می‌کند و آنها را به خوبی پشتیبانی می‌کند کاری کرده که کوچ گوگل از مدل قبل به USB Type-C زیاد به چشم نخورد.

ضلع سوم و آخر این مثلث ما دربرگیرنده‌ی حجم اشغال شده می‌باشد که USB Type-C باعث نشده که گوشی Nexus 6P را باریک‌تر و جذاب‌تر نماید، متأسفانه این ویژگی جدید Nexus 5P را به جمع باریک‌ترین‌ها جذب نکرده است، چون می‌بینیم Nexus 6P با Note 5 زیاد فرقی ندارد (Note 5: 153.2 x 76.1 x 7.6mm; Nexus 6P: 159.4 x 77.8 x 7.3mm) که Note 5 هنوز هم دارای ویژگی شارژ بی‌سیم می‌باشد. گوشی Nexus 6P با وزنی معادل 178 گرم می‌باشد که با آن ابعاد گوشی Note 5 وزنش 171 گرم در آمده است که باز با این محصول سامسونگ پرچم‌دار باریکترین گوشی جهان دارای شارژر بی‌سیم است. در مدل گلکسی S6 با وزن 149.9 گرم هنوز 28 گرم از Nexus 6P سبکتر است. گوگل هنوز هم می‌گوید تفاوت چندانی با این میزان تفاوت احساس نمی‌شود ولی در اصل باید به سامسونگ ایمان بیاورم.

حال با اتمام مثلث دیدگاه‌ها هنوز شاهد پافشاری گوگل نسبت به دخول کابل شارژر USB Type-C باشیم که از نظر بعضی‌ها یک بلند پروازی بیهوده و بعضی دیگر یک تنوع جالب باشد، شارژر بی‌سیم باعث ایجاد ضخامتی در بدنه و افزایش وزن گشته ولی این خریداران هستند که ارزش واقعی یک محصول را آشکار می‌کنند.

 نظر شما چیست؟ آیا به همه‌ی این جزئیات سامسونگ توانسه روی گوگل را کم کند؟

منبع: sammobile

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
مقایسه تگرا نوت با گلکسی نوت 8 و نکسوس 7 - زومیت