گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ضرورت تسریع در احیاء و مرمت آثار تاریخی


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از ارگ تاریخی بم در استان کرمان بر ضرورت تسریع در احیاء و مرمت آثار تاریخی تاکید کرد.

به گزارش میراث آریا؛ مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان بم سفر کرده است، با حضور در ارگ تاریخی بم در جریان روند مرمت و احیاء این اثر باستانی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان این بازدید، دستور تسریع در روند مرمت ارگ تاریخی بم را صادر کرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای استان کرمان در حوزه مواریث فرهنگی و تاریخی، گفت: این استان با دارا بودن 7 هزار اثر تاریخی شناسایی شده، 700 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی و 3 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی، ظرفیت های بسیار ویژه ای در بخش میراث فرهنگی دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مرمت و احیاء آثار تاریخی در کشور با جدیت در حال پیگیری است، یادآور شد: کشور ما با وجود سابقه تمدنی 10-11 هزار ساله، دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی بدیلی است که باید از آنها به درستی حفاظت شود.

سلطانی فر در ادامه استفاده از ظرفیت بناهای تاریخی به عنوان اماکن اقامتی و پذیرایی را از مهمترین راهکارهای حفاظت و احیاء این آثار دانست و تاکید کرد: به غیر از آثار تاریخی و فرهنگی نفیس و فاخر کشورمان، بناهای تاریخی بسیاری قابلیت تبدیل شدن به اماکن اقامتی و پذیرایی را دارند که همین امر موجب حفظ و احیاء این آثار نیز می شود.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
مرمت اصولی آثار تاریخی -1