علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ایران رتبه هشتم آناتومی جهان


ایران رتبه هشتم آناتومی جهانایرنا/ مشاور وزیر بهداشت و رییس انجمن آناتومی ایران گفت: براساس تازه ترین گزارش نظام رتبه بندی اسکوپوس، ایران در رشته آناتومی رتبه هشت جهان قرار دارد و مقام اول آسیا را به خود اختصاص داده است.
ایران در رشته آناتومی در رتبه هشتم جهان قرار دارد
دکتر محمدتقی جغتایی عصر چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریح در ایران به خبرنگار ایرنا گفت: رشته آناتومی بالاترین رتبه را در میان سایر رشته های علوم پزشکی به لحاظ تولید علم به خود اختصاص داده است و ما توانسته ایم در قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی، ژاپن، کره جنوبی، کانادا و برزیل در این زمینه به برتری دست یابیم.
جغتایی دلیل کسب رتبه هشت در تولید علم در رشته آناتومی را این موضوع عنوان کرد که محققان ایرانی در 20 سال گذشته در رشته آناتومی وارد حوزه های جدیدی شده اند و بنیان رشته های سلول های بنیادی،حوزه IVF (مباحث مربوط به نازایی)، لقاح خارج رحمی توسط آناتومیست ها انجام شده است.
جغتایی پیش از این نیز با اشاره به پیشرفت های ملی در حوزه علوم تشریحی، بر ضرورت افزایش سرمایه گذاری در این رشته برای رقابت با کشورهای منطقه و حفظ مقام تاکید و نیز تصریح کرده بود که رشد علوم پزشکی منوط به علوم پایه است و دولت باید به مسائل علوم پایه ای توجه بیشتری داشته باشد.
برگزاری دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریحی از 15 تا 17 اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فرصتی برای طرح آخرین یافته های علمی و تجربه های جهانی برای محققان و بحث درباره حوزه های مورد نیاز برای آناتومیست ها است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
رتبه ی نظامی ایران در جهان