سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شبه جزیره میندانائو فیلیپین پیش از انتخابات منطقه حساس امنیتی شد


به گزارش ایرنا، پلیس با اعزام 800 افسر دیگر به این شبه جزیره به تقویت امنیت در آن پیش از انتخابات پرداخت كه روز دوشنبه آینده در فیلیپین برای انتخاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور برگزار می شود.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، مقامات امنیتی انتخابات فیلیپین اعلام كردند تمام مناطق شبه جزیره میندانائو منطقه بحرانی و یا مناطقی كه نگرانی فوری در مورد امنیت آن وجود دارد، درنظر گرفته شده است، چرا كه این یك انتخابات ملی است.
مقامات امنیتی فیلیپین در حال حاضر با توجه به حوادث و خشونت های گذشته به استان های زامبوانگای شمالی، زامبوانگای جنوبی و زامبوانگای سیبوگای در شبه جزیره میندانائو یا زامبونگا به عنوان یك منطقه نگران كننده می نگرند.
از 10 ژانویه تاكنون ماموران امنیتی 348 سلاح گرم به همراه دو هزار و 286 مهمات در این منطقه كشف و ضبط كرده اند.
دستكم 800 نفر از جمله 73 نفر از مظنونین در منطقه دستگیر شده اند.
كمیسیون انتخابات فیلیپین موسوم به 'كوملگ' پس از مشخص شدن تاریخ انتخابات این كشور، فاصله زمانی 20 دی ماه سال گذشته تا 18 خرداد امسال را حساس ترین مدت برای آماده شدن جامعه به منظور شركت در انتخابات و اعلام نتایج و تغییر دولت اعلام كرد و احتمال داد تروریست ها، شورشیان و نیروهای رقیب شرایط را بحرانی كنند.
ممنوعیت حمل سلاح گرم و مواد منفجره توسط مردم و استخدام محافظ مسلح توسط نامزدهای انتخابات از محدودیت های اعمال شده در این ایام اعلام شد.
براساس آمار پلیس فیلیپین، یك میلیون و 200 سلاح گرم در این كشور سال گذشته میلادی به ثبت رسید و این در حالی است كه 600 هزار سلاح گرم دیگر بدون مجوز در فیلیپین در گردش است.
انتخابات فیلیپین روز دوشنبه آینده برگزار می شود و دولت این روز را روز تعطیل عمومی اعلام كرد.
براساس اطلاعات كمیسیون انتخابات فیلیپین 54 میلیون و 300 هزار شهروند این كشور در داخل برای رای دادن در انتخابات پیش رو ثبت نام كرده اند و یك میلیون و 300 هزار فیلیپینی در خارج از كشور نیز حق رای دارند كه جمع آوری آرای این گروه حدود سه هفته پیش آغاز شد.
گریس پو، مانوئل روكساس، رودریگو دوتارتا، بینای ججومار و میریام دیفنسور سانتیاگو از جمله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین هستند، اما براساس برخی نظرسنجی ها 'رودریگو دوتارتا' شهردار قدرتمند شهر 'داوائو' فیلیپین كه به دلیل مبارزه با جرم و جنایت در این شهر گرفتار در ناآرامی ها در جنوب این كشور لقب 'مجازاتگر' را دریافت كرده برای انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز است.
مردم فیلیپینی در این انتخابات علاوه بر انتخاب رئیس جمهور جدید، معاون رئیس جمهور، حدود 300 قانونگذار در كنگره و حدود 18 هزار نفر از نمایندگان دولت های محلی را انتخاب می كنند.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیش بازی بسکتبال حساس ایران و فیلیپین