سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طنز/بازتاب جهانی نامزدبازی انتخاباتی احمدی نژاد: از سکته مادر چاوز تا خواستگاری از هیلاری


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرانلاین نوشت: مهندس علی آبادی در پایان کلاس آموزش تافل به دانشجویان، از نسخه ترجمه شده اظهارات رییس جمهور سابق به 34 زبان زنده دنیا خبر داد.

احمدی نژاد در حاشیه مراسم ختم سرلشکر سلیمی در پاسخ به سؤالی درباره توصیه اش به نامزدهای انتخابات مجلس گفت: نامزدی خوب است. نامزدها هم در دوره نامزدی همدیگر را دوست داشته باشند و هم پس از ازدواج همدیگر را دوست داشته باشند!

*

خبرهای دریافتی حاکی است، پس از انتشار این واکنش از سوی احمدی نژاد

- آمار ازدواج 23 درصد افزایش یافت

- دلار به قیمت 4 هزار تومان رسید

- شمقدری با فیلمنامه «بهار نزدیک است» دوباره به عرصه سینما بازگشت

- اوپک خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شد

- آنگلا مرکل تلفنی به حسن روحانی گفت: فعلا سفر به آلمان رو بیخیال!

- موسسه نظر سنجی گالوپ، احمدی نژاد را به عنوان چهره سال، جایگزین جان کری کرد

- رییس شرکت بنز برای تولید پراید با مدیرعامل سایپا دیدار کرد

- مادر چاوز، دچار سکته مغزی شد

- وودی آلن برای همیشه با سینما خداحافظی کرد

- لوییز سوارز دندان هایش را کشید

- اوباما دستور تعلیق اجرای برجام را داد

- علی کفاشیان نخندید

- رییس جمهور فرانسه از احمدی نژاد برای مدیریت کشورش دعوت کرد

- دریاچه ارومیه آبدار شد

- جیبوتی خواستار از سرگیری روابط با ایران شد

- انتخابات امریکا به تعویق افتاد

- بهرام شفیع با ورزش و مردم خداحافظی کرد

- کلید روحانی در قفل اتاقش شکست

*

همچنین این اظهار نظر در میان رسانه ها و چهره های مشهور جهان بازتاب گسترده ای داشت:

بی بی سی فارسی:

احمدی نژاد از پشت پرده روابط فامیلی نامزدهای نمایندگی در مجلس پرده برداشته و بازهم به طرز متفاوتی "بگم بگم" هایش را راه انداخت و از ماه عسل نامزدهای یک جناح خاص در بهارستان خبر داد. برخی منابع این اظهارات احمدی نژاد را تاییدی بر نبود آزادی بیان در ایران تحلیل کردند. 

حسن عباسی در پایان همایش بررسی موشکافانه صحنه های سریال بریکینگ بد:

ظاهر جملات را کاری نداشته باشین، نامزدی خوب است؛ یک کد فنی است به اینکه همه عناصر انقلابی در انتخابات حضور داشته باشند و کسی انصراف ندهد چرا که جا برای نفوذ دشمن باز می شود. اگر یادتان باشد در قسمت 34 سریال ارتش سری، ناتالی نیمه شب گیلاس شراب را نخورده روی میز گذاشت و رفت؛ منظورش این بود که امشب، شب شراب نیست؛ امشب شب عملیات است. او با تکنیک رفتار کرد اما کسی این نکته را رمز گشایی نکرد و حتی برخی گفتند او یادش رفت نوشیدنی بخورد!

جمله کلیدی دوم این است که نامزدها هم در دوره نامزدی همدیگر را دوست داشته باشند و هم پس از ازدواج همدیگر را دوست داشته باشند!

این جمله خیلی پر مغز تر از جمله قبلی است، در جمله قبلی بیشتر منافع حزبی مد نظر احمدی نژاد بود اما در این جمله، اولا بر اخلاق انتخاباتی تاکید شده که نامزدها در رقابت انتخاباتی جوانمرد باشند و بعد از ورود به مجلس نیز برای حفظ نظام، رقابت ها را به رفاقت تبدیل کنند. این اوج هوشمندی مردی است که هنوز کاپشن به تن می کند؛ کاپشنی که بعد از انتخابات سال 84، نماد اصلی قهرمان سریال لاست شد و بعدها در دانشگاه های مختلف امریکا و اروپا به عنوان نماد استقلال طلبی و اقتدار از آن یاد می شود.

فاطمه رجبی در حاشیه تماشای فیلم رسوایی دو گفت:

احمدی نژاد نشان داد سیاست برایش به اندازه پژوی سفیدرنگش هم اهمیت ندارد و با این جمله پوز صاحبان زر و زور و تزویر را که حتی صندلی قدرت را برای آن دنیا نیز سفارش داده اند، به خاک مالید اگرچه اینان، خاک را نیز با پوز خود کثیف می کنند اما دم مسیحایی معجزه هزار سوم این بار با بیانی شیرین، تو دهنی محکمی شد بر دهان یاوه گویان و بدخواهان و بد دلان و رد صلاحیت شدگان.

مهندس علی آبادی در پایان کلاس آموزش تافل به دانشجویان، از نسخه ترجمه شده اظهارات رییس جمهور سابق به 34 زبان زنده دنیا خبر داد.

جوانفکر در کانال تلگرامی:

احمدی نژاد نشان داده مرد دور برگردان های یگانه است؛ آنقدر خوب دور می زند که حتی هاشمی در یک جلسه خصوصی گفته است کاش ذکاوت این محمود رو من داشتم. حالا هم با یک طنز تلخ، اردوگاه رقیب و رفیق دروغین را به هم ریخته به طوری که خودم سرچ زدم، فقط ساعتی بعد از انتشار این خبر، 13 هزار و 400 مطلب علیه دکتر منتشر کردند. و این یعنی قدرت محبوبیت.

بیست و سی

11 هزار و 740 نامزد جوان عصر دیروز با امضای طوماری از دکتر احمدی نژاد به عنوان ناجی زندگی خود تشکر کردند و در پیامی به رییس جمهور محبوب سابق نوشتند: ما زندگی خود را مدیون شما هستیم، پیام شما را از عمق جان دریافت و اجرا کردیم. 

شنیده ها حاکی است این پیام مرز کشورهای دیگر را نیز در نوردیده به طوری که نامزدهای انتخابات امریکا در تدارک عروسی با یکدیگر هستند، گفته می شود ترامپ به صورت تلگرامی و بی شرمانه ای از هیلاری، خواستگاری کرده است!

روزنامه وطن امروز از انتشار کتاب توصیه های انتخاباتی احمدی نژاد توسط مرکز اسناد انقلاب خبر داد. این کتاب در 120 صفحه ویژه زوج های جوان و با هدف اعتلای تفکر انقلابی و مقدمه ای از مهندس مشایی و شعری از محمدرضا رحیمی با ویراستاری سعید مرتضوی، روانه بازار می شود.


ویدیو مرتبط :
دلداری احمدی نژاد به مادر چاوز