سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشریح نامه دوم مقام معظم رهبری از سوی سفیر ایران در مجارستان در دانشگاه‌های بوداپست


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف بوداپست محمدرضا مرشدزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی، مفاهیم و محورهای اصلی نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان کشورهای غربی را تشریح کرد.

در این برنامه که در محل دانشگاه کوروینوس برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با درس گرفتن از حوادث دردناک و نا امنی‌هایی که در پاریس و مشابه آن اتفاق افتاده باید، با بررسی دقیق و هوشمندانه به ریشه‌های این حوادث پرداخت و عوامل پیدا و پنهان آن را جستجو کرد.

وی سیاست‌های اشتباه و دوگانه غربی‌ها و متحدین منطقه‌ای آنها در حمایت و استفاده ابزاری از گروه‌های افراطی و تروریستی تکفیری را عاملی برای نا امنی و بی ثباتی در مناطق مختلف جهان عنوان کرد و گفت: لشکر کشی و تهاجم سالهای اخیر به دنیای اسلام، فجایع و قربانیان بی شماری را بر جای گذاشته و کشورهای مورد تهاجم، علاوه بر خسارت‌های انسانی، زیر ساختهای اقتصادی و صنعتی خود را از دست داده‌اند و حرکت آنها به سوی رشد و توسعه نه تنها به توقف و کندی گراییده، بلکه در مواردی دهها سال به عقب برگشته‌اند .
مرشدزاده اظهار داشت: برخلاف فرهنگی که غرب ترویج می‌کند، پافشاری بر ارزشهای اخلاقی، انسانی و الهی سبب جلوگیری از گسترش خشونت و تروریسم می‌شود.

سفیر کشورمان افزود: رهبری ایران از جوانان کشورهای غربی خواسته‌اند تا آنان بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پایه ریزی کنند و شناخت خود از آیین اسلام را با مراجعه به منابع اصیل آن یعنی قرآن و تعالیم و روش زندگی پیامبر اسلام و آموزه‌های انسانی و اخلافی ایشان بنا نهند.
وی ضمن اشاره به استقبال کشورهای جهان از ایده مبتکرانه رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر جهان علیه خشونت و افراط گرایی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 مطرح شد، اظهار داشت: مشکلات منطقه و ظهور افراط گرایی و سرایت آن به اروپا اگر مدیریت نشود، از کنترل همه خارج خواهد شد و برای مقابله با این پدیده شوم غیر انسانی علاوه بر اراده و مشارکت جدی جهانی باید منابع مالی و تسلیحاتی آنها قطع و متوقف شود.
در بخش پاسخ به سؤالات، سفیر جمهوری اسلامی ایران نقش موثر کشورمان در صلح و امنیت منطقه را تشریح کرد و با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: تصویب این قطعنامه مهر ابطالی بر همه اتهامات علیه جمهوری اسلامی بود و دنیا پذیرفت که ایران هرگز دروغ نگفته و با صداقت به برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود و معاهده‌هایی که امضاء کرده پایبند بوده است.
در پایان این برنامه متن نامه مقام معظم رهبری به زبان مجاری در بین حضار توزیع شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/5PVAAA


ویدیو مرتبط :
تشریح اوضاع یمن در کلام مقام معظم رهبری