کاهش سهم قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو


کاهش سهم قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی خودروخبر خودرو/ نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات از کاهش سهم قطعات چینی و تقلبی در بازار لوازم یدکی خبر داد و گفت : در حال حاضر سهم قطعات تقلبی و چینی در بازار داخل کاهش قابل توجهی داشته است چنانچه از ابتدای امسال تاکنون تنها 13 درصد از شکایت مربوط به عرضه قطعات تقلبی بوده است.
کاظمی افزود : از ابتدای سال تاکنون تنها 41 مورد شکایت به اتحادیه ارجاع شده است که از این تعداد 46 درصد مربوط به گران فروشی ، 13 درصد عرضه قطعات تقلبی و 41 درصد مروبط به قطعات معیوب بوده است که مسلما در صنف 10 هزار نفری ، این میزان شکایت رقم بسیار خوبی است.
وی همچنین با توجه به سهم قطعات چینی در بازار لوازم یدکی اظهار داشت : همچنان کما فی السابق قطعات چینی وارد می شوند اما با توجه به فرهنگ سازی که توسط اتحادیه صورت گرفته است نسبت فروش و واردات قطعات بی کیفیت چینی نسبت به سالهای گذشته بسیار کاهش یافته است.
وی در ادامه به اوضاع بازار لوازم یدکی خودرو اشاره کرد و گفت : با وجود مسائل و مشکلات ناشی از رکود در کشور ،خوشبختانه بازار لوازم یدکی خودرو از وضعیت نسبتا مناسبی برخوردار است اما همچنان با کاهش تقاضا روبرو است.
وی افزود : در صورتی اوضاع کنونی و کاهش تقاضا در بازار برطرف خواهد شد که تعداد اعضای فعال در این صنف کاهش یابد.
وی گفت : در حال حاضر بر خلاف افزایش عرضه ،تقاضا در بازار لوازم یدکی کاهش یافته است هر چند نسبت به سایر صنوف اوضاع بهتری بر بازار لوازم یدکی خودرو حاکم است.
وی افزود : در شرایط کنونی بازار ، حداقل هفته ای 50 نفر جهت تمدید جواز کسب و یا دریافت پروانه کسب به اتحادیه لوازم یدکی مراجعه می کنند تبعا در شرایطی که تقاضا کاهش یافته با افزایش فروشندگان ، بازار این صنف نیز دچار رکود خواهد شد.
وی تاکید کرد : بر اساس دستور دولت اتحادیه موظف است که به متقاضیان فعالیت در این صنف ، پروانه کسب ارائه کنند چرا که موجب ایجاد شغل در کشور خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد : در صورت خروج رکود از کل اقتصاد کشور کلیه صنوف از رکود خارج خواهند شد و بازار لوازم یدکی نیز رونق بهتری خواهد یافت.
نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات همچنین در خصوص قیمت لوازم یدکی در سال جاری گفت : به دلیل کاهش تقاضا در سال جاری هیچ گونه افزایشی در قیمت لوازم یدکی نخواهیم داشت جز در مواردی که نرخ ارز افزایش یابد که در این صورت فروشندگان ناگزیر به افزایش قیمت خواهند بود.
کاظمی افزود :امروز اغلب فرشندگان لوازم یدکی به دنبال آن هستند که با عدم افزایش قیمت و افزایش تقاضا، سود مناسبی را کسب نمایند.
وی در ادامه در خصوص روند اجرای طرح شناسا با هدف شناسایی قطعات تقلبی اظهار داشت : در حال حاضر 150 عضو شرکت فیدار که در راستای اجرای طرح شناسا ایجاد گردید تماما قطعات با کیفیت تولید و یا وارد می کنند ضمن اینکه این اعضا محصولاتشان را زیر نظر شرکت فیدار و لوگوی شناسا به فروش می رسانند که خوشبختانه تا این لحظه طرح موفقی بوده است.
وی گفت : در صورتی که این طرح گسترش یابد و در سطح کل بازار عملی شود ، از نگرانی متقاضیان بازار لوازم یدکی کاسته خواهد شد.
وی تصریح کرد : امید می رود امسال ، سال خوبی برای بازار لوازم یدکی خودرو باشد و هر روز شاهد شرایط بهتری در این بازار باشیم.









منبع: خبر خودرو


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع قطعات تقلبی خودرو در بازار لوازم یدکی