فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بنیاد رودکی اشتباه کرده بود یا حرفش دوتا شد؟


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنیاد رودکی صبح امروز خبری مبنی بر آغاز به کار ارکستر ملی در سال جدید منتشر کرد. در این خبر آمده که رهبری این ارکستر را لوریس چکناواریان بر عهده دارد.

پیش از این و در بحبوحه‌ی اختلافات علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران و مدیران بنیاد رودکی همین خبر به گونه‌ای دیگر منتشر شد. در آن روزها بنیاد رودکی اعلام کرد که لوریس چکناواریان در اواخر اردیبهشت ارکستر سمفونیک تهران را رهبری می‌کند تا اجراهایی به نفع بنیادهای خیریه به روی صحنه ببرد.

در آن زمان بسیاری معتقد بودند که بنیاد رودکی این خبر را برای تایید و تعجیل در خروج علی رهبری از ارکستر سمفونیک منتشر کرده است. اما اکنون و در حالی که علی رهبری با تاکید‌های وزیر ارشاد در سِمتِ خود به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران ابقا شده، بنیاد رودکی خبر خود را اصلاح و به گونه‌ای دیگر منتشر کرده است. بنیاد رودکی در خبری که منتشر کرده هیچ اشاره‌ای به نام فرهاد فخرالدینی نکرده است. فخرالدینی در سال گذشته مدیر هنری و رهبر ارکستر ملی بود.

صبح امروز شنبه 28 فروردین 1395 لوریس چکناواریان در نشست خبری نمایشگاه نقاشی‌هایش حاضر شد و در پاسخ به پرسشی درباره رهبری ارکستر ملی گفت: من هر جا که به عنوان رهبر ارکستر حضور داشتم مهمان بوده‌ام. چراکه معتقدم رهبر مهمان بودن بهترین حالت است. زیرا صاحبخانه بودن اصلا چیز خوبی نیست. بنابراین در همین کنسرت هایی که قرار است با ارکستر موسیقی ملی کشورمان داشته باشم، به عنوان رهبر مهمان حضور خواهم داشت.

وقتی از چکناواریان پرسیده می‌شود که «مگر قرار نبود که با ارکستر سمفونیک تهران این اجراها را به روی صحنه ببرید؟»، در پاسخ می‌گوید:‌ بنیاد رودکی اشتباه کرده بود و در آن خبر به جای ارکستر ملی، از ارکستر سمفونیک تهران نام برده بود.

متن خبری که بنیاد رودکی در هفته‌های گذشته منتشر کرد به این شرح است: «اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری لوریس چکناواریان نیمه اردیبهشت ماه در حمایت از فعالیت‌های انسان دوستانه موسسات خیریه برگزار می‌شود. این کنسرت بر اساس توافق صورت گرفته بین بنیاد رودکی، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان بهزیستی کل کشور میزبان علاقه مندان موسیقی است. این برنامه با حضور افتخاری لوریس چکناواریان همراه خواهد بود و عواید حاصل از فروش بلیت در اختیار موسسات خیریه قرار خواهد گرفت.»

به هر روی باید دید مسئولان بنیاد رودکی در این باره چه توضیحی دارند و چرا در خبر جدیدشان علت تغییر نام ارکستر را شرح نداده‌اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حرفش حجته