سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



تزریق اولین واکسن آزمایشی نابودگر تومورهای سرطانی به یک زن انگلیسی


تزریق اولین واکسن آزمایشی نابودگر تومورهای سرطانی به یک زن انگلیسیایرنا/ محققان انگلیسی برای اولین بار و به صورت آزمایشی اقدام به ترزیق یک واکسن جدید که به منظور تحریک سیستم ایمنی بدن برای نابودی تومورهای سرطانی طراحی شده است به یک زن جوان در انگلیس کردتد.
منابع انگلیسی روز چهارشنبه گزارش دادند،'کلی پوتر ' 35 ساله که از جولای سال 2015 میلادی با سرطان پیشرفته دهانه رحم مواجه است، از جمله 30 داوطلبی است که برای مشارکت در آزمایش دو ساله این واکسن جدید که به ادعای محققان می تواند با تحریک سیستم ایمنی بدن منجر به نابودی تومورهای سرطانی شود، اعلام آمادگی کرده است.

«جیز اسپایسر» از مرکز تحقیقات پزشکی سنت توماس لندن ضمن ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن روش جدید درمان سرطان اظهار کرده است که این درمان، روشی موثر برای مقابله با سرطان خواهد بود.

«جیز اسپایسر» رئیس گروه تحقیقاتی درمان سرطان از مرکز تحقیقات پزشکی «سنت توماس اند گایز» لندن گفت: یکی از ویژگی های این تحقیق استفاده از ابزاری های جانبی برای تقویت عملیات واکسن می باشد.

وی افزود: علاوه بر واکسن تزریق شده به بیمار، داروهای شیمی درمانی نیز با غنای پایین به بیمار تجویز خواهد شد تا سیستم ایمنی بدن را در مقابله با تومورهای سرطانی تحریک کند.

این محقق انگلیسی گفت: ما امیدواریم که از این طریق آثار بازدارنده سلول های ایمنی بدن را از بین ببریم.

اسپایسر با بیان اینکه برخی تومورهای بدخیم ممکن است به این درمان جواب ندهند، افزود: اما ما مطمئن هستیم که این درمان روشی امن خواهد بود؛ با این حال اینکه این روش موثر است یا نه - باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می شود.

پروفسور «هاردو پنده» از دانشگاه گیلفورد نیز در خصوص این پروژه تحقیقاتی گفت: ما می دانیم که سیستم ایمنی بدن در بیماران سرطانی پیشرفته به شدت ضعیف شده است؛ به همین خاطر نمی تواند سلول های سرطانی را شناخته و نابود کند.

وی افزود: ما در این به اصطلاح 'ایمن درمانی' تلاش می کنیم تا سیستم ایمنی بدن را احیا کنیم.

دانشمندان می گویند واکسن جدید درمان سرطان بخش کوچکی از آنزیم موسوم به ' hTERT ' است که آنها امیدوارند با تزریق این آنزیم بتوانند سیستم ایمنی بدن تحریک و به دنبال آن سلول های سرطانی را نابود و سلول های سالم را نگاه دارند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، «کلی پاتر» اولین زن سرطانی انگلیسی است که این واکسن آزمایشی را در بیمارستان «سنت توماس اند گایز» تزریق کرده است.

پاتر 35 ساله برای اولین بار در جولای سال 2015 میلادی متوجه شد که به بیماری سرطان پیشرفته رحم مبتلا است.

وی پس از آنکه به جمع داوطلبان درمان آزمایشی سرطان پیوست، اولین واکسن خود را در نهم ماه فوریه گذشته تزریق کرد.

به رغم اینکه دکتر های انگلیسی هشدار داده اند که وی ممکن است علائم مشابه سرماخوردگی را تجربه کند، اما به نوشته ایندیپندنت وی تاکنون هیچ علائمی را تجربه نکرده است.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از وی نوشت: من امیدوارم که بتوانم بر سرطان غلبه کنم؛ اما اگر نتوانستم باید با آن کنار بیایم.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
رشد تومورهای سرطانی در تصاویر رنگی - زومیت