سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرمانده آمریکایی درمورد مسابقه تسلیحاتی در دریای جنوبی چین هشدار داد


به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، ژنرال اسکات سویفت گفت: کشورهای منطقه برای حل مناقشات ارضی به جای قوانین بین المللی به طور فزاینده ای به امور نظامی روی آورده اند.
وی از کشورهای منطقه از جمله از چین خواست تا از طریق گفت و گو و مراجعه به قوانین بین المللی این مناقشات را حل کنند.
به گزارش ایرنا، این گفته این مقام نظامی آمریکا در حالیست که واشنگتن با فروش ادوات نظامی از جمله ناوهای جنگی و هواپیماهای گشت زنی به کشورهای فیلیپین، تایوان، ویتنام، مالزی و برونئی که در دریای جنوبی چین با پکن اختلاف ارضی دارند به گسترش تنش ها دامن زده است.
این ژنرال آمریکایی که در بین نظامیان در هاوایی صحبت می کرد گفت: نگرانی من این است که پس از چندین دهه صلح و آرامش در منطقه، کشورها در مسیری غیرقابل بازگشت قرار گیرند.
وی چین را عامل ایجاد این مسابقه تسلیحاتی اعلام کرد و افزود: چین با توسل به اقدام نظامی در ادعای حاکمیت ارضی خود موجب ایجاد مسابقه تسلیحاتی بین کشورها شده است.
وی اضافه کرد: بیشتر ثروت های کشورها منطقه صرف افزایش توان نظامی و نیروی دریایی شده و این بیشتر از حد نیاز است و هزینه در این بخش تنها در حد دفاع از خود جایز است.
چین بیشترین ادعا را بر این دریا دارد که سالانه پنج تریلیون دلار کالا از طریق کشتی های تجاری در آن تجارت می شود و بیشتر کشتی ها از آمریکا و یا به سمت بنادر آمریکا حرکت می کنند.
چین تا کنون هفت جزیره مصنوعی در مجمع الجزایر اسپراتلی که مورد مناقشه کشورهای منطقه است ایجاد کرده و براساس تصاویر ماهواره ای باند فرودی به طول سه کیلومتر در یکی از این جزایر ساخته است.
ورود ناو لاسن مجهز به موشک های هدایت شونده به دریای جنوبی چین در اکتبر سال جاری میلادی ( حدود دو ماه پیش) موجب نگرانی چین شده بود.
فیلیپین نیز به دلیل اقدامات چین در این دریا و ساخت جزایر مصنوعی به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرده و خواستار رعایت قوانین آب های بین المللی از سوی چین شده است.
ژنرال سویفت گفت: امیدورام این دیوان بتواند از طریق قانونی این مناقشات را به پایان رساند.
روزنامه خلق وابسته به حزب حاکم کمونیست چین این ادعا از سوی فیلیپین را نادرست عنوان کرد و نوشت: چین حاکم اصلی جزایر مورد مناقشه است و تمامی ادعاها، توهمی بیهوده است.
آساق**3077 **1446 *

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هشدار فرمانده سپاه به آمریکایی ها