سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



میزان ورودی زنان به زندان ها در خصوص جرائم مواد مخدر نگران کننده است


اصغر جهانگیر روز شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و فارس آمار تحت قراری های استان زنجان را با توجه به تدابیر قضایی انجام شده مناسب ارزیابی کرد.
وی اظهار کرد: آمار تحت قرارهای استان زنجان 15 درصد است که این میزان در مقایسه با میانگین 25 درصدی کشور10 درصد کمتر است که این موضوع بیانگر تلاش های انجام شده در زمینه جلوگیری از اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده ها است.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: اگر بخش های مختلف و ظرفیت های قانونی، مدیریتی و اجتماعی دست به دست هم بدهند آمار ورود زندانیان کاهش پیدا می کند.
جهانگیر ادامه داد: بنابر بیانات رهبری و رئیس قوه قضائیه تلاش براین است تا از زندانی کردن مجرمان به عنوان آخرین راه حل استفاده شود.
وی یادآورشد: استفاده از مجازات های جایگزین به عنوان یکی از روش ها جهت جلوگیری از ازدحام در زندان مطرح است.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه قانون مجازات جدید ظرفیت های جدید قانونی را پیش بینی کرده است اضافه کرد: همکاران خود را توصیه کردیم از این مجازات ها استفاده کنند و در این زمینه حبس در خانه یا مجازات های الکتریکی در دستور کار قرار گرفته و به صورت پایلوت در تعدادی از استانها انجام شده است.
جهانگیر افزود: درصدد هستیم با برنامه ریزی مشکلات قانونی مجازات های جایگزین حل و دستورالعمل ها برای اجرا در سطح کشور آماده شود.
وی یادآورشد: برابر قانون موظف هستیم متهمین را از محکومین جدا و بر اساس نوع جرم دسته بندی کنیم که این امر با توجه به فضایی که در اختیار داریم در زمینه زندانیان مواد مخدر آغاز شده است.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تعداد اردوگاه های در دست ساخت را هفت و تعداد اردوگاه های فعال را 26 اردگاه برشمرد و اظهار کرد: این تعداد اردوگاه برای اجرایی کردن برنامه ریزی های انجام شده کافی نیست و باید اعتبارات کافی برای تکمیل اردوگاه ها، زندان های در دسترس و بازداشتگاه تامین شود.
جهانگیر تعداد زندانیان کشور را 230 هزار نفر عنوان و اضافه کرد: از این تعداد 97 درصد آقا و سه درصد خانم هستند.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: 50 درصد از کسانی که در خصوص مواد مخدر به زندان وارد می شوند معتاد هستند.
جهانگیر در خصوص مراحل مختلف ترک اعتیاد افرادی که وارد زندان می شوند ادامه داد: این فرایند شامل مرحله قرنطینه و متادون درمانی است و بعد از آن در بند پاک و سلامت قرار می گیرند.
وی یادآورشد: 130 حرفه برای زندانیان جهت ایجاد اشتغال پس از آزادی از زندان به این افراد آموزش داده می شود و افراد می توانند متناسب با علاقه خود این حرفه ها را بیاموزند.
7318/6085

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فعالیت تجاری اقتصادی قاچاقچی مواد مخدر مرخصی از زندان