سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش یک سومی مصرف انرژی در جهان طی 25 سال آینده/مصرف انرژی در آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا کاهش می‌یابد


به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از دویچه‌وله آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم‌انداز انرژی جهان که امروز منتشر شد اعلام کرد طی 25 سال آینده مصرف انرژی در جهان یک سوم افزایش می‌یابد که حجم قابل توجهی از این افزایش در اقتصادهای نوظهور روی خواهد داد.

بنا به این گزارش هند، چین، کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا کشورهایی هستند که در این مدت بیشترین افزایش تقاضای انرژی را خواهند داشت.

برخلاف روند افزایش تقاضای انرژی در بسیاری از نقاط جهان آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که در بسیاری از کشورهای صنعتی مصرف انرژی در این مدت روند کاهشی را خواهد پیمود.

بر اساس پیش‌بینی این آژانس طی 25 سال آینده مصرف انرژی در اتحادیه اروپا، ژاپن و آمریکا به ترتیب 15، 2 و 3 درصد کاهش خواهند یافت که اصلی‌ترین دلیل این کاهش روند مصرف افزایش بازدهی انرژی و همچنین ذخیره‌سازی آن در کنار توسعه جمعیتی است.

بنا به گفته مقامات آژانس بین‌المللی انرژی استفاده از سوخت‌های کم کربن و همچنین فناوری‌ها به سرعت رو به افزایش است و به نظر می‌رسد مصرف سوخت‌های غیرفسیلی از 19 درصد کنونی به 25 درصد در 25 سال آینده برسد.

براساس این گزارش دیگر نمی‌توان رابطه مستقیمی بین افزایش رشد اقتصادی و افزایش تولید آلاینده‌های دی‌اکسید کربن در کشورها تصور نمود.

این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت تا سال 2020 به تدریج به 80 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

از سوی دیگر این گزارش اعلام کرده است که کاهش تخصیص یارانه از سوی دولت‌ها و همچنین تاکید دولت‌ها بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند بر تقاضای انرژی طی سال‌های آینده تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫فیلم کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر شبکه در MATLAB‬‎