فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برگزاری نخستین مسابقه بین المللی فیلم و عکس «مهرمحرم» با مشارکت راهپیمایان اربعین حسینی


میثم قدس پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ١٤٣٧ هجری قمری، موسسه موج فرهنگ سمنان با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدام به برگزاری نخستین مسابقه بین المللی فیلم و عکس «مهرمحرم» کرده است.
وی اظهار داشت : از عکاسان و فیلمسازان دعوت می شود تا آثار خود را در موضوع مسابقه، پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات درخواستی، در پایگاه اینترنتی www.MehreMoharram.ir بارگذاری نموده یا به نشانی دبیرخانه پست کنند.
وی گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در جامعه اسلامی و فضای مجازی و همگرایی و هم افزایی ملی و بین المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی را مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی اعلام کرد.
وی تصریح کرد : موضوع های این مسابقه شامل راهپیمایی اربعین حسینی و زوایای هنری به یاد ماندنی از این سفر زیارتی عظیم، بازسازی عتبات عالیات و نمایش ارادت مشارکت کنندگان مردمی در توسعه و تجهیز حرم های شریف درعراق، تعیین شده است.
قدس پور خاطرنشان کرد : مسابقه عکس شامل بخش های تک عکس و مجموعه عکس است که در بخش تک عکس هر عکاس می تواند تعداد هفت عکس با رزولیشن dpi ٣٠٠ و ضلع کوچک ٣٠ سانتیمتر ارسال نماید که در سال های ١٣٩٣ و ١٣٩٤ عکاسی شده باشد و در بخش مجموعه عکس نیز عکاسان می توانند سه تا پنج عکس ارسال نمایند.
وی گفت : ارسال آثار برای عموم آزاد است و عکس های با حجم کمتر از ١٠ مگابایت از طریق بارگذاری در سایت صورت می پذیرد.
دبیر اجرایی مسابقه بین المللی فیلم و عکس مهر محرم گفت: در بخش تجربه، علاقه مندان می توانند نسبت به ارسال عکس هایی که با تلفن همراه یا دوربین خانگی گرفته اند، بدون محدودیت در تعداد و کیفیت آثار، اقدام نمایند.
اجتماع و پیاده روی تا کربلای معلا در اربعین حسینی از سوی شیعیان منطقه در سال های اخیر به یکی از آئین های خودجوش و نمادین شیعیان تبدیل شده و هر ساله در روز اربعین سوژه رسانه های مختلف دنیاست و برگزاری این مسابقه بین المللی نیز به منظور حفظ خاطرات مسافران و انتقال ارزش های دینی این تجمع به هنردوستان است.
6103/6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تیزر نخستین مسابقه بین المللی فیلم و عکس «مهرمحرم»