ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آلکمار به دو دلیل اجازه جدایی به جهانبخش را نداد/ مشکل او مثل رونالدینیو است


امیر هاشمی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین شرایط علیرضا جهانبخش برای همراهی تیم امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک 2016 ریو گفت: به واقع علی خودش دوست دارد در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. ضمن اینکه در تماس‌هایی که با خاکپور و طباطبایی داشتم به آنها قول دادم تا جایی که بتوانم نسبت به این موضوع کمک‌های لازم را انجام دهم و حتی قرار بود سرمربی تیم امید نیز برای صحبت با مسئولان و سرمربی آلکمار به هلند بیاید.

وی ادامه داد: برخی مواقع در فیفا قوانینی وجود دارد که باعث می‌شود اگر روزهای فیفادی هم نباشد، بازیکن بتواند از تیمش جدا شده و تیم ملی کشورش را همراهی کند. بر همین اساس دو روز کامل را با مسئولان فیفا در سوئیس صحبت کردم که آنها نیز در این خصوص جلساتی را برگزار کردند. چون در هر صورت مسابقات مقدماتی المپیک مسابقات مهمی محسوب می‌شود.

هاشمی‌مقدم گفت: آنها در روز اول جواب مستقیمی نداشتند اما در روز دوم سرانجام پس از چند جلسه پاسخ دادند که نمی‌توانند باشگاه را برای جدایی علی از آلکمار تحت فشار قرار دهد چون در این خصوص قانونی ثبت نشده است. البته چون علی یک بازیکن غیراروپایی است و می‌خواهد در آسیا تیم امید را همراهی کند احساس می‌کردم شاید یک قانونی در این مورد وجود داشته باشد اما به واقع هیچ قانونی وجود نداشت که به واسطه آن بتوان در این خصوص به تصمیم‌گیری پرداخت.

مدیربرنامه‌های مهاجم تیم ملی یادآور شد: مشکل علیرضا مثل مشکلی است که چند سال پیش برای رونالدینیو پیش آمده بود. این بازیکن نیز قصد داشت تیم کشورش را در المپیک همراهی کند که بارسلونا این اجازه را نمی‌داد و در نهایت بین این بازیکن و باشگاهش درگیری به وجود آمد. بنابراین این شباهت از این لحاظ بود که رونالدینیو هم یک بازیکن غیراروپایی بود و در آن زمان هم قانون خاصی برای جدایی او از بارسا وجود نداشت.

وی تاکید کرد:‌با همه این تفاسیر دو روز پیش با هیأت مدیره و سرمربی و حتی مدیرعامل آلکمار جلسه‌ای داشتم و درخواست  مسئولان تیم امید را به آنها منتقل کردم که آنها در پاسخ گفتند قانونا نمی‌توانیم علی را به تیم امید ایران بدهیم. البته سرمربی تیم هلندی در واکنش به این درخواست اعلام کرد که دوست دارد علی امید ایران را همراهی کند اما در نهایت نظرش منفی بود. با این حال در پاسخ به من گفت که هیأت مدیره و رئیس باشگاه هم در این خصوص باید نظر دهند که پس از صحبت‌هایی که با آنها داشتم پاسخ آنها نسبت به جدایی علی منفی بود.

هاشمی‌مقدم تصریح کرد: آلکمار به دو دلیل این اجازه را نداد؛ اول اینکه مسابقات مقدماتی 2016 فیفادی نیز و دوم اینکه علی تازه در ترکیب تیمش فیکس شده است، آنهم بعد از یک آسیب‌دیدگی وحشتناک. خودم شاهد بودم چه اندازه برای او زحمت کشیدند تا به شرایط آمادگی برگردد. ضمن اینکه جهانبخش در آلکمار آسیب ندیده بود و زمانی به این تیم پیوست که آسیب‌دیده بود و آنها یک بازیکن مصدوم را گرفتند و به واقع انرژی و زحمت زیادی را کشیدند که امروز علیه به یک بازیکن فیکس مبدل شده است. آنها قبل از جذب علیرضا آنالیزهای زیادی روی این بازیکن انجام داده و حتی در این آنالیزها برای این بازیکن لقب پرشین راکت را در نظر گرفته بودند.

وی ادامه داد: قرار است آلکمار سوم ژانویه به اردوی اسپانیا برود و سرمربی این تیم به من گفت در آن اردو قرار است اقدامات ویژه‌ای بر روی تیم و به خصوص علی انجام دهد. او اعلام کرد که علی یک بازیکن مهم برای آنها به شمار می‌رود و ما چون سرمایه‌گذاری زیادی روی او کردیم نمی‌توانیم در این مدت برای جدایی از تیم امید این رضایت را بدهیم. البته وضعیت آلکمار که فصل گذشته سوم شده بود، در این فصل خوب نیست و آنها در پایان نیم‌فصل در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.

هاشمی‌مقدم در پاسخ به این سؤال که با این وضعیت یعنی به هیچ وجه نمی‌توان به همراهی جهانبخش با امیدها، امیدوار بود، گفت: فقط یک درصد جای امیدواری است که آنهم معجزه است.

وی در پایان گفت: در نهایت باشگاه آلکمار نامه رسمی را به فدراسیون فوتبال ایران و مسئولان تیم امید ارسال کرد که در این نامه اشاره شده است با وجود اینکه علیرضا جهانبخش قلبا دوست دارد تیم امید را در رقابت‌های مقدماتی المپیک همراهی کند اما باشگاه آلکمار این اجازه را به وی نمی‌دهد.

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/RO7071


ویدیو مرتبط :
پیوستن علیرضا جهانبخش به آلکمار