سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولید 21 هزار محتوای دیجیتالی برای دانش‌آموزان در موسسه تبیان


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌های هوشمند سازی مدارس امروز در موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با حضور شرکت‌های مختلف برگزار شد.

سید حیدر مرتضوی قائم‌مقام و معاونت زیرساخت موسسه تبیان در این نشست اظهار داشت: این موسسه 14 سال است که در حوزه فرهنگی آموزشی در فضای مجازی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تبیان سه محور اصلی بین کاربر، محتوا و زیرساخت دارد گفت: وظیفه ما تامین محتوا در قالب‌های مختلف با توجه به نیازشناسی و رفع نیاز کاربران است.

مرتضوی افزود: دانش‌آموزان یکی از مهمترین جامعه هدف تبیان از ابتدای فعالیت این موسسه بوده است و با توجه به ظهور فناوری‌های نوین شکاف اطلاعات بین کودکان و والدین وجود داشته است که کودکان در این خصوص از والدین جلوتر بوده‌اند.

قائم مقام موسسه فرهنگی تبیان یادآور شد: این موضوع را درصد مخاطبان تبیان مشخص می‌کنند که دانش‌آموزان در این زمینه پیشتاز بوده‌اند و ما نیز مدت 10 سال است در زمینه فعالیت دانش‌آموزی و پژوهشی کار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 21 هزار محتوای دیجیتالی در قالب‌های مختلف برای دانش‌آموزان تولید کرده‌ایم گفت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پرورشی آموزش و پرورش امضا کرده‌ایم که برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان بوده است و ارتباط خوبی نیز با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص کارهای پژوهشی در پژوهش‌سراها داشته‌ایم.

مرتضوی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط کشور درخصوص فضای مجازی بسیار خاص است و وارد مرحله جهانی این موضوع می‌شویم و سرویس‌دهندگان اینترنتی مانند پیام‌رسان‌ها وارد شده‌ است و در آینده حضور آنها پررنگ‌تر می‌شود که این موضوع از یک طرف نگران کننده و از طرف دیگر یک فرصت محسوب می‌شود.

قائم مقام موسسه فرهنگی تبیان اضافه کرد: ما در کنفرانس‌های بین‌المللی در حوزه کودک حرف‌های زیادی داشته و راهکارهای خوبی داریم و اگر به موقع ورود پیدا نکنیم شکست سختی در جامعه متحمل می‌شویم. ما اگر راهکارهای بومی و مناسب داشته باشیم ضرر و زیان آن کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه موسسه تبیان همیشه با رویکرد استفاده مثبت از فضای مجازی وارد عرصه شده است گفت: جدیدا نیز یک سایت هنر و خلاقیت برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین بحث‌ها که باید به آن وارد شد تبلت‌های دانش‌آموزی است که در این خصوص سه رویکرد می‌توان داشت یا به راحتی در اختیار کودکان قرار گیرد یا اجازه استفاده از آنها را ندهیم و یا آن را کنترل کنیم که ما در موسسه تبیان آمادگی داریم برای ایجاد سرویس‌های مخصوص کودکان و نوجوانان و بسترسازی آن فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/NO7DCF


ویدیو مرتبط :
دانش آموزان و پشت کنکوری ها، کلی تکنیک برای کنکور 21