سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مخالفت اتحادیه مشاوران املاک با اخذ مالیات از خانه های خالی


مخالفت اتحادیه مشاوران املاک با اخذ مالیات از خانه های خالیشبکه خبر/ رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت : اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی در شرایط فعلی موجب افزایش قیمت مسکن و فرار مالیاتی می شود.

حسام عقبایی اظهار داشت : گاهی شاهد بی اطلاعی مسئولان و آمارهای ضد و نقیض در حوزه املاک هستیم و برای در دست داشتن یک بانک اطلاعاتی باید عزمی ملی در حوزه دستگاه های مرتبط ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان 93 حدود 400 هزار واحد مسکونی خالی در استان تهران داشتیم و هم اینک این آمار کاهش یافته است.
عقبایی افزود: برای اینکه بتوانیم از بحران و رکود اقتصادی عبور کنیم، باید از سیاست هایی بهره گیریم که بالا بردن بنیه مالی را درپی داشته باشد.
وی با اشاره به پیش برنده بودن این بحران در حوزه مسکن گفت: باید با ریزبینی بیشتری به سیاست های حوزه مسکن توجه شود و دریافت مالیات از خانه های خالی اساسا کار صحیحی است.
عقبایی در این حال افزود: این راهکار به عنوان اولین روش برای اجرای عدالت اجتماعی و برقراری عرضه و تقاضا انجام نمی گیرد و ابتدا به سمت بالا بردن تولید پیش می روند و به عنوان آخرین راهکار به سوی جرایم مالیاتی می روند.
وی ادامه داد: در زمان رکود اثر گذاری اینگونه طرح ها، تاثیری معکوس در بازار دارد و موجب می شود که با افزایش قیمت و فرار مالیاتی روبرو شویم.
سلطانی، عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور هم گفت: امروز زمان مناسبی برای مالیات بر خانه های خالی نیست؛ در تمام دنیا نیز سیاست های تشویقی را اجرا می کنند و سیاست های غیر تشویقی بسترساز رانت است.
وی افزود: ما قوانین دیگری داریم که اجرا نکرده ایم و دیگر سیاست ها در دولت های مختلف نیز یک فرضیه آنی و به عنوان یک مسکن بوده است.
سلطانی ادامه داد: لزوم این کار این است که سوداگری در مسکن را از میان برداریم؛ اما آیا بانک ها که اقدام به بنگاه داری اقتصادی می کنند، شاخص اول سوداگری در مسکن نیستند؟
این کارشناس عمران و ساختمان با بیان اینکه مالیات بر خانه های خالی موجب نگرانی جامعه و مردم می شود، گفت: به تزریق سرمایه و بالا بردن توان خرید نیاز است تا این رکود را از سر بگذرانیم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: شبکه خبر


ویدیو مرتبط :
تصویب طرح اخذ مالیات از نقل و انتقال پول در اتحادیه اروپا