سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه مشهد: اربعین نمایشگاه باشکوه اسلام ناب بود


به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)افزود: آمریکا با ایجاد یک گروه تروریست، آدمکش، بی رحم و شقاوتمند خواست داعش را به عنوان اسلام اصیل به جهانیان معرفی کند.
وی گفت: اما اربعین امسال با 18 هزار موکب پذیرای زائران حرم حسینی(ع) مظهر رحم، شفقت و مهربانی بود که اسلام ناب را به جهانیان نشان داد.

* اربعین امسال مظهر مرجعیت دین بود
امام جمعه مشهد گفت: برخلاف پندار برخی جریانهای سیاسی که معتقدند روحانیت مرجعیت خود را از دست داده است اربعین امسال نشان داد نزد دنیای امروز هیچ مقامی با عظمت تر از ولایت و اسلام وجود ندارد.
وی ادامه داد: برخی جریانهای سیاسی این عقیده را ترویج می کنند که روحانیت مرجعیت خود را از دست داده و هنر و عرصه های مختلف دنیا است که مرجعیت یافته اند.
آیت الله علم الهدی گفت: این در حالی است که انسانهایی که شهوترانی آزاد غرب و معیارها و زیباییهای هنر را در آن جا مشاهده کرده اند اما به عراق آمدند و برای زائران حسینی موکب ایجاد کردند.
وی افزود: این رویدادها نشان می دهد که دین مرجعیت خود را در دنیا استحکام بخشیده است.
خطیب جمعه مشهد ادامه داد: تحلیلهای مغرضانه از سوی کسانی است که آرزو دارند دوره آخوندمحوری را تمام شده ارزیابی کنند تا با کمک اربابان انگلیسی خود به قدرت برسند.

* اربعین امسال نتیجه استکبارستیزی است
امام جمعه مشهد گفت: این اربعین پاسخ محکمی بود به عده ای از کسانی که در گوشه و کنار تحلیل می کردند استکبارستیزی باعث شد اسلام ضعیف، دین ناتوان و تشیع از گردونه خارج شود و سیاست آمریکاستیزی افکار عمومی دنیا را علیه شیعه کرد.
وی ادامه داد: اما اربعین امسال، از روز شهادت امام حسین(ع) تا امسال سابقه نداشته است که 20 میلیون نفر از شعاع 50 کیلومتری به زیارت آن حضرت بشتابند و اینها ثمره استکبارستیزی است.
آیت الله علم الهدی گفت: این عده یک مساله کوچک فساد یا نافرمانی را بزرگ و سیاهنمایی می کنند و شعار می دهند که دین ضعیف شد، اما اربعین امسال پاسخی به این انتقادات است.

*بی بند و باری راه جذب جوانان به سمت اسلام نیست
امام جمعه مشهد در ادامه خطبه ها همچنین گفت: درس دیگری که اربعین امسال داشت این بود که راه جذب جوانان آشنا کردن آنها با امام حسین(ع) است نه تساهل و تسامح.
وی افزود: پندار عده ای که بعضا در مسئولیتهای فرهنگی کشور نیز هستند این است که باید با تساهل و تسامح دین را در بین جوانان تبلیغ کنند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: تساهل و تسامح یعنی بی بند و باری، عیاشی، شهوترانی، رواج فحشا و این علاج توجه جوانان به دین نیست.
وی گفت: اربعین امسال نشان داد که راه ترویج دین انس با فرهنگ امام حسین(ع) است و صفوف راهپیمایی اربعین که اکثر آنها را جوانان تشکیل داده بودند موید این سخن است.
امام جمعه مشهد افزود: اگر از همین کسانی که در کربلا حضور داشتند جبهه ای علیه دشمن تشکیل می شد، این جوانان نیرویی قدرتمند را تشکیل می دادند که می تواند اثرات بزرگی داشته باشند.
وی ادامه داد: این در حالی است که یک عده که به دنبال عیاشی و با کسان دیگر مرتبط هستند می خواهند از حجاب، ترویج دین و مبارزه با بی بند و باری جلوگیری کنند.
آیت الله علم الهدی گفت: در شرایط تساهل و تسامح اگر کسانی جذب هم شوند، جذب دین نشده اند بلکه دین را زیر پا نهاده اند، اما آن جوانی که با پای پیاده و پر تاول خود را به حرم امام حسین(ع) می رساند جذب دین شده است.
وی افزود: بنابراین اربعین امسال باشکوه خود پاسخ سه پندار انحرافی را داد.
امام جمعه مشهد همچنین از مسئولان عراق و ایران که بانی این زیارت باشکوه بودند و نیز از تلاشهای استاندار خراسان رضوی و معاون زیارت استانداری و نیز شهرداری مشهد تقدیر کرد.
7500/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پناهیان: اسلام ناب یعنی اربعین و لزوم شناختن آن به دنیا