سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درمان ناباروری متولی ندارد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بازرس انجمن اورولوژی ایران معتقد است که ناباروری یک معضل اجتماعی جدی به شمار می رود که متأسفانه در کشور متولی ندارد و بیمه ها نیز از این بیماری حمایت نمی کنند.

به گزارش فارس، حسن جمشیدیان در آستانه برگزاری «روز ملی سلامت مردان» گفت: ناباروری یک معضل اجتماعی به شمار می رود و در موارد زیادی منجر به طلاق و فروپاشی خانواده‌ها شده و می‌شود که بی‌تردید آسیب‌های مختلفی نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: حدود 15درصد از زوج‌های با شرایط طبیعی به رغم نداشتن مشکل در طول یک سال اول بچه دار نمی‌شوند حال آنکه توصیه می‌کنیم دختران و پسران جوان قبل از ازدواج حتما موضوع باروری و سلامت جنسی شان را نیز بررسی کنند.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: ناباروی در 30 درصد موارد به مردان و در 50درصد موارد به زنان مربوط است. در 20درصد موارد  هم امکان دارد که هر دو زوج دارای مشکل باشند یا هر یک از آنها بدون هیچ مشکلی بلکه به دلایل ناشناخته نیز بچه دار نشوند.

ناباروری در کشور متولی ندارد

وی تأکید کرد: متأسفانه بیمه ها به هیچ عنوان از درمان های ناباروری حمایت نمی‌کنند چرا که بیمه ها انجام تکنیک‌ها و روش‌های کمک باروری را یک عمل فانتزی می دانند و به هیچ عنوان برای این موضوع کاری انجام نمی دهند و مردم باید هزینه های سنگینی برای درمان شان  از جیب خود بپردازند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بیماران نابارور در کشور متولی مشخصی ندارند در حالی که این امر به عنوان یک معضل خانوادگی و اجتماعی به شمار می رود؛ بنابراین باید از زوج های نابارور حمایت شود.

وی همچنین افزود: از آنجا که روش های درمان ناباروری گران قیمت هستند  دولت باید از بیمه ها حمایت بیشتری کند تا آنها نیز بتوانند روش هایی مانند میکرواینجکشن؛ آی یو آی و... را تحت پوشش قرار دهند و مشکلات موجود را به حداقل های ممکن کاهش دهند.

جمشیدیان در ادامه بیان کرد: مبتکر اصلی روز ملی سلامت مردان انجمن اورولوژی است و امیدواریم در آینده علاوه بر  روز سلامت مردان، روزسلامت کودکان و جوانان را هم داشته باشیم زیرا موجب توجه و اهمیت افراد نسبت به بیماری ها می شود.

گفتنی است همزمان با ششم اسفند -روزسلامت مردان-برنامه های متنوعی ازجمله ویزیت های رایگان پزشکان اورولوژیست ازسوی انجمن اورولوژی ایران درسراسر کشور برگزارمی شود.


ویدیو مرتبط :
درمان ناباروری،کلینیک ناباروری حضرت مریم