سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکل تخصصی: قیمت محصولات گوشت گوساله و گوسفند حدود 10 درصد کم شد


تشکل تخصصی: قیمت محصولات گوشت گوساله و گوسفند حدود 10 درصد کم شدایرنا/ انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد این انجمن قیمت محصولات گوشت گوساله و گوسفند را نسبت به پارسال به ترتیب 10 و 9 درصد کاهش داد.

در این اطلاعیه قیمت لاشه گوساله درجه یک کشتار تهران از قرار هر کیلوگرم 184 هزار و 100 ریال تعیین شده است که پس از استخوان گیری، قطعه بندی، پاک سازی و بسته بندی درصد تعیین شده هر محصول به آن اضافه و در مرکزهای عرضه معتبر، توزیع می شود.
بر پایه این اطلاعیه، قیمت لاشه گوسفند درجه یک بره از قرار هر کیلوگرم 260 هزار و 400 ریال نرخگذاری شده است که درصد تعیین شده بابت استخوان گیری، پاک سازی و بسته بندی هر محصول طبق پروانه سازمان دامپزشکی کشور، به آن اضافه می شود.
محصولات پروتئینی از دام زنده تا مرحله عرضه زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی بیست و هشتم اسفندماه گذشته در گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران اعلام کرد در هفته منتهی به بیست و یکم اسفندماه نسبت به هفته پیش از آن، بهای گوشت گوسفند 0.1 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.5 درصد افزایش یافت.
اکنون بیش از 90 درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود و کمتر از 10 درصد وارداتی است.
چندی پیش مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور اعلام کرد: تولید سالیانه گوشت قرمز در کشور 800 هزار تن است و سرانه تولید آن 10کیلوگرم برآورد می شود.
بررسی ها حاکی است 46 درصد تولید گوشت قرمز کشور از محل دام سبک و بقیه از محل دام سنگین بویژه گاو تهیه می شود.
دام سبک در تامین گوشت قرمز نقش اصلی را دارد و 90 هزار تن از مجموع تولید گوشت کشور از گله های بز است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
افزایش 30 درصدی قیمت گوشت گوسفند و بررسی علل گران شدن آن