در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال چه کسی مردم را فریب می دهد؟


دولت گذشته اساسنامه ای از فدراسیون فوتبال برای تصویب گرفته و امروز کسی از سرنوشت آن خبری ندارد حالا دولت اخیر باید برای محل آن اساسنامه و اتفاقی که برایش رخ داده جواب پیدا کند.اگر اساسنامه تصویب نشده باشد 8 سال مردم را فریب داده اند و فدراسیون فوتبال را فقط براساس مدرک جعلی اداره کرده اند.

عصرایران -«اساسنامه فدراسیون به تصویب هیات دولت رسیده یا نرسیده ؟»جواب این سوال محل دعوای رییس کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شده است. جواب سوالی که می تواند به راحتی و با یک استعلام از هیات دولت به جواب درست آن دست پیدا کردحالا به مناقشه ای تبدیل شده .

رییس حراست وزارت ورزش مدعی است که چنین مصوبه ای وجود نداشته و امروز در جلسه با روزنامه نگاران کیومرث هاشمی از مدارکی رونمایی کرده که ثابت کند هیات دولت اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کرده است. اما اصل ماجرا چیست ؟

کیومرث هاشمی پیش از اینکه به عنوان رییس کمیته ملی المپیک انتخاب شود دوره سرپرست فدراسیون فوتبال بود. او در دولت محموداحمدی نژاد به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد. سرپرست فدراسیون فوتبالی که تعلیق شده و در دوره انتقالی قرار گرفته بود. او در مقدمه ای که برای اساسنامه نوشته و امضا کرده تاکید کرده که این اساسنامه به امضا و تایید هیات دولت رسیده است.

کیومرث هاشمی که این روزها رییس کمیته ملی المپیک است در جلسه ای که برای تشریح فعالیت های المپیک تشکیل شده مدارکی را در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال همراه برده است. مدارکی که به هیچ وجه کامل نیست . او 2 برگ نامه با سربرگ ریاست جمهوری دارد که مدرک مستندی به حساب می آید و یک برگ پرینت سایت ریاست جمهوری که البته مدرک قابل استنادی نیست .

برگ اول و دوم سند نشان می دهد که اساسنامه فدراسیون فوتبال به هیات دولت تحویل داده شده . برگ هایی که در سربرگ ریاست جمهوری است و مدرک مستند به حساب می آید.

با این حال اما کیومرث هاشمی نامه تصویب اساسنامه را ندارد. او یک برگ پرینت را به عنوان سند رسمی نشان داده. سندی که اصلا قابل استناد نیست.

همه اسناد دولتی دارای سربرگ هستند و اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال با هر شیوه ای تصویب شده باشد مکاتباتش هم باید وجود داشته باشد. اما اگر مدرکی هم وجود داشته باشد در اختیارهاشمی نیست. بدترین اینکه مهمترین برگ سند مورد ادعای هاشمی وجودندارد.

فدراسیون فوتبال در 8 سال گذشته براساس قانونی اداره شده که در حقیقت به نظر می رسد که وجود نداشته باشد. اگر وزارت ورزش مدعی است که اساسنامه تصویب نشده حتما می توانسته از دولت استعلام بگیرد و حتما هم به واقعیت به شکل درست تری اشاره می کند. البته که فعلا وزارت ورزش مستندی ارائه نکرده اما از مدارک ارائه شده توسط کیومرث هاشمی می توان متوجه شد که آنها ادعایی غیرقابل اثبات دارند. باید دید حالا وزارت ورزش چه کار می کند؟

دولت گذشته اساسنامه ای از فدراسیون فوتبال برای تصویب گرفته و امروز کسی از سرنوشت آن خبری ندارد حالا دولت اخیر باید برای محل آن اساسنامه و اتفاقی که برایش رخ داده جواب پیدا کند.اگر اساسنامه تصویب نشده باشد 8 سال فدراسیون فوتبال فقط براساس مدرک جعل شده اداره شده است. 


ویدیو مرتبط :
ازمشکلات موجود در فدراسیون شطرنج تا حاشیه‌های فدراسیون فوتبال