علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد/بزرگداشت ناصردیوان کازرونی


به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه شب در سومین دهه از برپایی این رویداد فرهنگی و هنری که با حضور مسئولین، جمع زیادی از مردم علاقه مند به فرهنگ وهنر و هنرمندان محبوب سینما و تلویریون محمود پاک نیت و مهوش صبر کن به عنوان میهمانان  ویژه افتتاحیه ،برگزارشد، سرپرست اداره فرهنگ وارشاد کازرون در خصوص برگزاری این برنامه، اظهار داشت: دهه فرهنگ فرصت مناسبی  به منظور معرفی توانمندی ها و جاذبه های علمی، هنری، فرهنگی و مذهبی شهرستان کازرون است که بایستی ازآن به نحو مطلوب در برقراری ارتباط نسل کنونی با فرهنگ وپیشینه اجتماعی این دیار استفاده کرد.

جواد صادقی ادامه داد: در شرایط کنونی که بیگانگان هویت ملی و تاریخی و مذهبی ما را نشانه گرفته اند برگزاری برنامه هایی با محوریت معرفی هویت تاریخی و مذهبی نقش موثری درحفظ عزت ملی برعهده دارد.

امام جمعه شهرستان کازرون نیز با اشاره به رشادتهای دلیرانه ناصر دیوان کازرونی در مبارزه با استعمارگران، بیان کرد: ناصر دیوان کازرونی در جواب استفتاء مراجع تقلید به مبارزه با استعمارگران انگلیسی پرداخت و خوشبختانه امروز نیز شاهد هستیم که نسل کنونی این مرزوبوم در برخورد با متجاوزان به خاک وناموس خود قاطعانه و دلیرانه رفتار می کنند.

محمد مرحمتی، دبیر دهه فرهنگ و هنر کازرون با ارائه گزارشی از روند اجرایی و فعالیت های صورت گرفته برای راه اندازی این برنامه، اظهار امیدواری کرد: با سعی و پشتکار هنرمندان فرهیخته شهرستان و ادارات می توان گام بلندی در معرفی ابعاد گسترده و معرفی پتانسیل ها و جاذبه های مختلف گردشگری ، اقتصادی ، فرهنگی و تاریخی این شهرستان برداشت.

محمود پاک نیت: به کازرونی بودن خود افتخار کرده ام

در ادامه محمود پاک نیت بازیگر متولد کازرون در سخنانی اظهار داشت: احساس تعلق به کازرون را در طول زندگی خود همراه داشته ام و در برنامه های مختلف به کازرونی بودن خود افتخار کرده ام.

پاک نیت با ابراز خوشحالی از حضوردر جمع صمیمی وپرشور مردم کازرون گفت: این دیار زادگاه چهره های تاثیر گذار بسیاری در عرصه های گوناگون و در طول تاریخ بوده است که برگزاری چنین مناسبت هایی در شناساندن و حفظ جایگاه شهرستان کازرون به مردم دیگر نقاط بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: هنر ابزاری مهم در انتقال فرهنگ به نسل های دیگر است وبه همین دلیل در انتخاب آثار خود همواره سعی کرده ام در مجموعه هایی با محتوی فرهنگ مذهبی وملی نقش بازی کنم.

پاک نیت با ابراز تاسف از جای خالی معرفی  چهره ها و شخصیتهای شهرستان کازرون در آثار سینمایی گفت: نهایت تلاش خود را در معرفی پتانسیل ها وجایگاه کازرون و تولید آثار فاخر تلویزیونی و سینمایی به کار خواهم گرفت.

دهه فرهنگ و هنر که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و مردم فرهنگ دوست شهرستان کازرون با زیارت قبور شهدای گمنام و با ذکر فاتحه بر تربت پاک حماسه ساز نهضت جنوب ناصر دیوان کازرونی آغاز شد که در ادامه بازدید از غرفه های فرهنگی وهنری دهه فرهنگ  برنامه های از قبیل سرودحماسی  گروه 60 نفری به رهبری استاد اصلاح پذیر و قرائت قرآن توسط قاریان برتر شهرستان و مولود خوانی ادامه یافت.

در مراسم افتتاحیه چهارمین دهه فرهنگ شهرستان کازرون با محوریت نقش ناصر دیوان کازرونی در پیروزی نهضت جنوب از کتاب خاطرات علی اصغر دریاب از مبارزات مردم و تاثیر گذاری مردم کازرون در پیروزی انقلاب  رونمایی شد.

در پایان مراسم مسئولین وحاضرین ازغرفه های توانمندی های صنایع دستی ومحصولات بومی شهرستان کازرون بازدید نمودند.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین کازرونی به مناسبت دهه اول محرم