فصل جدید پسابرجام فضای جدیدی برای ارتقای همکاری‌های ایران و چک گشوده است


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با اشاره به شرایط کنونی در دوره پسابرجام از گسترش و توسعه همکاری‌های ایران و چک در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی استقبال کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، جان ملادک وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک امروز (یکشنبه) با حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و مثبت جمهوری اسلامی با جمهوری چک نسبت به توسعه و گسترش این روابط ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط کنونی در دوره پسابرجام از گسترش و توسعه همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی استقبال کرد و گفت: فصل جدید پسابرجام فضای جدیدی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور گشوده است و ما به طور جدی در جهت تحقق و ارتقای امنیت و گسترش صلح و دوستی در جهان تلاش می‌کنیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و تحرکات گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف گفت: رشد تفکرات افراطی و تکفیری در منطقه و گسترش دامنه فعالیت گروه‌های تروریستی نتیجه سیاست‌های استعماری کشورهای غربی و کمک‌های مالی هم پیمانان منطقه‌ای آنان است.

وی همچنین ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات خاطرنشان کرد: اقدامات تروریستی که امروز به نام اسلام توسط گروه‌های تروریستی شکل می‌گیرد هیچ ارتباطی با آموزه‌های دین مبین اسلام به‌عنوان دین رحمت و دوستی و پیوند ادیان آسمانی ندارد.

جان ملادک وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در روابط از برداشتن گام‌های عملی در روابط فی مابین استقبال کرد.

وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک همچنین با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و چک گفت: روابط متقابل دو کشور بر اساس احترام و درک متقابل است و در همین راستا چک از همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف از جمله همکاری‌های اقتصادی استقبال می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ارتقای 12 پله ای بهبود فضای کسب و کار ایران در رتبه بند