مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



ورود بعثی‌ها به تظاهرات‌های مردمی عراق


عضو پارلمان عراق درباره خطر قانونی و سیاسی حضور بعثی‌ها و عوامل نفوذی در تظاهرات‌های مردمی عراق هشدار داد.

به گزارش «شیعه نیوز»، «عمار الشبی»، عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، حمله اخیر جمع زیادی از تظاهرات کنندگان عراقی به ساختمان پارلمان راتقبیح کرد.

وی افرود: تظاهرات حق قانونی شهروندان است اما قانون می گوید تظاهرات در مکان هایی اختصاصی و بدون به خطر انداختن اعتبار دولت و کشور باشد.

نماینده پارلمان عراق گفت: زخمی شدن چندین نماینده پارلمان و اهانت‌هایی که به آنها از سوی مهاجمان در صحن نهاد قانون گذاری کشور شده بود، تردیدها درباره حضور برخی بعثی‌ها و افراد نفوذی در بین تظاهرات‌کنندگان را به یقینی روشن تبدیل کرد.

الشبلی گفت: بنابراین مشکل قانونی و سیاسی در خصوص حمله اخیر تظاهرات کنندگان عراقی به صحن پارلمان به قوت خود باقی است و باید برای حل و روشن شدن همه زوایای این اتفاق اقدام شود.

معترضان عراقی عصر شنبه (11 اردیبهشت) پس از ورود به منطقه سبز بغداد که محل استقرار نهادهای دولتی و سفارتخانه‌ها است، وارد ساختمان پارلمان شدند؛ جایی که در هفته‌های اخیر صحنه بحث و جدل‌های سیاسی بر سر تأیید وزرای پیشنهادی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور بوده است.

عصر روز یکشنبه معترضان بار دیگر به ساختمان پارلمان عراق حمله‌ور شدند. دولت عراق به دلیل ورود معترضان به منطقه سبز و حمله به پارلمانِ این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

در مواجهه با حملات دو روز اخیر به پارلمان عراق العبادی روز یکشنبه اعلام کرد از وزارت کشور خواسته است «عناصر مهاجم به نیروهای امنیتی، شهروندان و اعضای پارلمان» را که به تخریب اموال دولتی پرداختند، شناسایی کرده و آن‎ها را به مراجع قضائی تحویل دهد.

معترضان که شمار زیادی از آن‌ها از طرفداران مقتدی صدر، روحانی برجسته شیعی عراق هستند، خواستار تشکیل جلسه فوری پارلمان عراق و بررسی نامزدهای پیشنهادی نخست وزیر این کشور برای پست‌های وزارتی هستند.

العبادی هفته گذشته و پس از تایید 5 تن از وزرای پیشنهادی‌اش، تا شنبه برای معرفی دیگر وزرای پیشنهادی از پارلمان مهلت خواسته بود. اما تعداد نمایندگان در جلسه روز شنبه پارلمان به حد نصاب نرسید و این جلسه به روزهای آتی موکول شد. این موضوع خشم مردم عراق را به دنبال داشت.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
ورود کاروان مهمات ایرانی به عراق و نیروهای مردمی