سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چشم امید آموزش و پرورش به برنامه ششم توسعه دوخته شده است


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی در سخنان خود در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است اظهار داشت: عدالت کمی در دوره ابتدایی به نتیجه رسیده است و 99 درصد دانش‌آموزان در سنین 6 تا 10 سال در مدارس حضور دارند.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته 110 مدرسه در کشور با یک دانش‌آموز و 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز فعالیت کردند. شاید این موضوع به لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد اما از تلاش آموزش و پرورش برای توسعه کمی عدالت آموزشی خبر می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 99 درصد، متوسطه اول 94 درصد و متوسطه دوم 82 درصد است. در دوره متوسطه دوم چون تعداد معلمان زیاد است، تشکیل کلاس درس با هر تعداد دانش‌آموز در هر نقطه‌ای از کشور دشوار است.

فانی ادامه داد: برای تحت پوشش بردن دانش‌آموزان مناطق محروم در دوره متوسطه دوم از روش «روستا مرکزی» و «شبانه‌روزی» استفاده می‌کنیم. در روش «روستا مرکزی» دانش‌آموزان با سرویس به مدارس روستاهای اطراف می‌روند و در مناطقی که تردد دشوار است مدارس شبانه‌روزی را دایر کرده‌ایم و هم‌اکنون بیش از 400 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی مشغول تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: هزینه اسکان دانش‌آموزان، تغذیه و امکانات خوابگاهی از جمله مشکلات مدارس شبانه‌روزی است. 400 هزار دانش‌آموز در این مدارس حضور دارند و برای اداره آنها نیاز داریم تا به آموزش و پرورش کمک شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع عدالت کیفی گفت: 13 میلیون و 250 هزار دانش‌آموز د رمدارس کشور مشغول تحصیل‌اند اما آیا تمام مدارس از کیفیت لازم برخوردارند؟ مدارس به جهت فضا، تجهیزات، توزیع متعادل تجهیزات و امکانات، تجربه و کیفیت معلمان در سطوح متفاوتی قرار دارند.

فانی ادامه داد: عدالت کیفی در برنامه ششم توسعه بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای ایجاد تحول و افزایش کیفیت در آموزش و پرورش باید به 6 زیرنظام سند تحول بنیادین توجه کنیم.

وی گفت: یکی از اقدامات ما در بحث بهسازی منابع انسانی، رتبه‌بندی معلمان و تدوین نظام مهارت و شایستگی‌هاست. همچنین بحث ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی مطرح است، اگر در راس هر مدرسه مدیر توانمندی قرار بگیرد با همین منابع و امکانات ناقص می‌تواند کار را به بهترین نحو پیش ببرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خیران امسال تعهد کرده‌اند که 800 میلیون تومان برای مدرسه‌سازی به آموزش و پرورش کمک کنند افزود: تمام امید ما این است در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم صندوق توسعه و عدالت آموزشی توسط وزیر آموزش و پرورش و محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دشمن به عناصر سیاسی ضعیف چشم دوخته است