سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاهی به وضعیت فرهنگی ارمنستان/ الگوی هنردوستی و کتابخوانی ارامنه


وبلاگ > خبر وبلاگ - دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان در یادداشت خود در خبرآنلاین درباره دستاوردهای سفر خود به ارمنستان و از جمله وضعیت فرهنگی این همسایه شمالی نوشته است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توصیف وضعیت فرهنگی کشور ارمنستان نوشته است:

«ارمنی ها همواره نگران استحاله در گروه های قومی دیگر هستند و به همین دلیل می كوشند همبستگی خود را تحكیم نمایند. ارامنه خط، زبان و دین خود را مقدس دانسته و برای آن ارزش و اهمیت بسیار قائل هستند و می كوشند تا از گسستگی نسل جدید با خط و زبان و دین جلوگیری كنند... هنر دوستی میراثی است که از دوره حاكمیت كمونیستی در این كشور باقی است به همین دلیل حتی اشخاص فقیر و تنگدست نیز در نمایشگاه ها، سالن های تئاتر و موسیقی حضور یافته و از آنها لذت می برند... شعار مشهور گسترش هنر که دولتهای پس از استقلال ارمنستان بدان اهتمام داشته و دارند را می توان در همین راستا ارزیابی نمود...»

رایزن فرهنگی پیشین ایران در فدراسیون روسیه در ادامه مطلبش نوشته است:

«سیاست اصلی کشور؛ بر پایه حفظ پیوند پیشین با روسیه و نیاز به انجام مذاكرات و گفتگو با غرب و استفاده از امکانات آنها استوار است و البته حفظ روابط گرم و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها از جمله موضوعات و مسایل فرهنگی از اولویت های سیاست های فرهنگی دولت ارمنستان در تمام سال های پس از استقلال این کشور بوده است. سال 2012 به مناسبت پانصدمین سالگرد صنعت چاپ در ارمنستان، این كشور از سوی یونسکو بعنوان پایتخت كتاب برگزیده شد. به جز كتابخانه ملی بیش از 42 كتابخانه عمومی در ارمنستان فعال می باشد كه بیش از 15میلیون جلد كتاب در این كتابخانه ها وجود دارد و بیش از 2 میلیون نفر عضو این كتابخانه ها می باشند. آمار عجیبی است یعنی از هر سه نفر شهروند دو نفرشان عضو كتابخانه هستند.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
حیرت یک بلاگر از وضعیت رانندگی در ارمنستان