سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیرعبداللهیان: ارائه گزارش نشست وین2 به بشار اسد/ وین3 تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقای وزیر امور خارجه بعداز ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم ترحیم مرحوم غضنفر رکن آبادی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد.

معاون عربی- آفریقای وزیر امور خارجه با اعلام اینکه نشست وین3 قرار است طی 10 تا 15 روز آینده برگزار شود، گفت: در این نشست جزییات بیشتری درباره تقویت روند مبارزه با تروریسم و پیگیری راهکار سیاسی در سوریه مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در سفر اخیری که با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک به سوریه داشتیم، ملاقاتی را با بشار اسد نیز انجام دادیم و گزارش نشست وین2 را به او ارائه کردیم.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این سفر نسبت به نشست وین3 و نحوه تعاملی که حکومت سوریه، بازیگران دیگر و مردم سوریه خواهند داشت، تبادل نظر کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما گفته بودید نشست های حاشیه ای درباره وین به نشست وین 3 آسیب می رساند، چه کشورهایی قصد برگزاری چنین نشست هایی دارند؟ گفت: تلاش هایی را عربستان سعودی انجام داده است که گروهی از معارضین سوریه را گردهم بیاورد و در ریاض جلساتی را برگزار کند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: این درخواست عربستان سعودی در نشست 2 وین مطرح شد و طرف سعودی اصرار زیادی بر این کار داشت اما ما و بعضی از کشورها مخالف این هستیم که چنین اقداماتی انجام شود.

معاون عربی- آفریقای وزیر امور خارجه یادآورشد: طبیعی است هرگونه هماهنگی درخصوص معارضین سوریه، معارضینی که معتقد به راهکار سیاسی و نه حمل سلاح و همکاری با گروه های تروریستی هستند باید با هماهنگی نماینده دبیرکل سازمان ملل انجام شود.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در بند دیگری از بیانیه وین2 توافق شد که سازمان ملل تلاش کند گروه های تروریستی مشخص شوند، یعنی چه گروه هایی در سوریه تروریست شناخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور اردن هم قرار شد مشورت هایی را با برخی کشورها برای شناسایی و تعیین این لیست انجام دهد اما نه اینکه نشستی را در اردن برگزار کند.

معاون عربی- آفریقای وزیر امورخارجه تاکید کرد: ما این اقدامات شتابزده را مغایر توافق موجود در وین 2 می دانیم و معتقدیم که همه چیز در چارچوب هماهنگی با سازمان ملل متحد و مشورت با دولت و نظام سیاسی سوریه و شخص آقای رئیس جمهوری سوریه که مشروعیت قانونی در این کشور دارند، انجام شود.

وی گفت: اقدام انگلیس و فرانسه در مقابله با داعش دیرهنگام اما قابل تامل است ، این تصمیم در صورتی مشروعیت خواهد یافت که بر مبنای حقوق بین الملل و با هماهنگی دولت قانونی سوریه باشد.

معاون وزیر خارجه رمز موفقیت روسیه و ایران در کمک به مبارزه علیه تروریسم در سوریه را هماهنگی با دولت و ارتش سوریه و احترام به استقلال ، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور برشمرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: نباید مبارزه با تروریسم به مداخله نظامی خارجی و بی توجهی به حقوق بین الملل منجر شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)