علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اعطای گواهینامه نانومقیاس به 253 محصول نانویی /طراحی برچسب نانونماد


به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکترعلی بیت‌اللهی روز شنبه درنشست خبری در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 253 محصول نانویی داخلی در سطح بازارعرضه می شود ، نشست هایی با سازمان استاندارد در زمینه ارایه برچسب نانونماد در سطح ملی انجام شده است ودر نظر داریم امسال در زمینه ارایه گواهی نانو مواد و برچسب گذاری نانو نماد برای محصولات نانویی در سطح ملی اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه نانو نماد تامین کننده اعتماد مشتری و توسعه بازار را در بر خواهد داشت،بیان کرد: بر اساس چهار سال برنامه ریزی ستاد، پیشنهادی به سازمان استاندارد در زمینه ارایه برچسب نانونماد در سطح ملی برای محصولات نانویی ارایه شد و در نهایت این پیشنهاد مورد موافق و تصویب قرار گرفت و به زودی برچسب نانو نماد را درسطح ملی برای تمامی محصولات تولیدی داخل کشور و محصولات واردداتی کشور خواهیم داشت.
بیت اللهی یادآور شد: محصولات وارداتی نانویی باید خود را با استانداردهای ملی کشور تطبیق دهند، در این زمینه نیز کمیته مشترک نانو نماد بین سازمان استاندارد ، ستاد ویژه توسععه فناوری نانو و سایر نهادهای مشترک تشکیل خواهد شد.
وی گفت: در حوزه صادارت نیز و تولید محصولات نانو برای صادرات و به ویژه برای ورود محصولات های تک ( پیشرفته) مسئله برچسب گذ اری یک مسئله مهم است، در این زمینه نیز بر اساس توافق سازمان ملی استاندارد یک دوره برچسب گذاری برای محصولات نانویی شرکت های داخلی به صورت داوطلبانه انجام خواهد شد و در مواردی برچسب گذاری به صورت اجباری برای برخی از محصولات انجا م خواهد شد.
بیت‌اللهی یادآور شد: به منظور اعطای نانونماد علاوه برهمکاری سازمان ملی استاندارد به ایجاد زیرساخت‌ها نیز توجه شده است که در این زمینه اقداماتی برای توسعه شبکه آزمایشگاه نانو به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم آغاز شده است.
وی یادآور شد: اکنون به 117 محصول گواهی آزمایشی نانومقیاس داده شده است که طی مراحلی منجر به گواهی نهایی نانو مقیاس خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم امسال با پیگیری هایی که در این زمینه انجام شده است و با توجه به طراحی آرم آن ، نانونماد ارایه و اجرایی شود.

*** تدوین 40 استاندارد ملی نانو
بیت اللهی گفت: ایران تاکنون 40 استاندارد ملی در حوزه نانو تدوین کرده است و علاوه بر آن توانسته سه استاندارد بین‌المللی را در کمیته ایزوTC 229 که کمیته‌ای در زمینه تدوین استانداردهای بین‌المللی نانو است، به تصویب برساند، و در حال حاضر نیز سه استاندارد بین المللی جدید بریا سه محصول جدید ایرانی نیز به ایزو ارایه شده و تصویب شده است و همچنین در شرف ارایه سه پیشنهاد دیگر به کمیته ایزوTC 229 هستیم.
وی یادآور شد: یکی از برنامه های ستاد ارتقاء استاندارد محصولات عادی به سمت استانداردهای نانو است.

*** خود اظهاری محصولات وارداتی نانو
وی با اشاره به اینکه گواهی نانومواد برای محصولات یک ساله است افزود: متاسفانه آماری از واردات محصولات با فناوری نانو به کشور وجود ندارد، در کمیه مشترک گواهی مواد و برچسب گذاری محصولات نانو ، سازمان گمرک یکی از بازیگران اصلی خواهد بود.
وی افزود: با انجام برچسب گذاری محصولات نانو ، تمام محصولاتی که از سوی شرکت ها وارد کشور می شوند باید خود اظهاری شوند، این کار برای اطلاع از واردات محصولات نانو به کشور است و اینکه محصولات نانو وارداتی خود را با استانداردهای ملی کشور انطباق دهند.
وی یادآور شد: با توجه به سرمایه گذاری که کشور در حو.زه فناوری نانو انجام داده است، باید ورود محصولات نانو را به کشور مانیتور کنیم و به شهروندان برای استفاده از محصولات نانویی وارداتی اطمینان دهیم .
علمی (3)** 9340**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اعطای تسهیلات و تامین سرمایه با اعطای تولیدی