وظیفه زنان داعشی چیست؟


به گزارش روزنامه الدیار لبنان، در داخل شهرهای لیبی که داعشی آن‌ها را اشغال کرده‌اند ممکن است زن، یک همسر یا اسیر یا مدرس یا مبلغ و یا جاسوسی باشد و اخیرا زن تبدیل به عنصری اصلی در داخل این گروه شده است که بی‌نیازی از آن یا جایگزینی آن با توجه به نقش‌های واگذار شده به زنان دشوار است.

در گزارشی که مرکز پژوهش‌های تروریسم در لیبی در اوایل ماه میلادی جاری منتشر کرد، آمده است که سه درصد از نیروهای داعش در لیبی از زنانی هستند که اکثر آنها از کشورهای همسایه همچون تونس، سودان، چاد، مالی و الجزایر و از طریق شبکه‌های جذب نیرو زنان آمده‌اند.

این مرکز به این امر اشاره کرد که داعش در لیبی در این دوره دختران کم سن و سال را به عضویت خود درمی‌آورد.

در مورد وضعیت زندگی این زنان در بین اعضای داعش، این مرکز تاکید کرد آنچه که برای زنان در آن جا رخ می‌دهد شنیع‌ترین شکل سوء استفاده از زنان است چرا که زنان شریکی در قتل و ابزاری برای فراهم کردن لذت جنسی برای تروریست‌ها با نام دین و به اسم "جهاد نکاح" شده‌اند.

در این گزارش آمده است که علی رغم دشوار بودن شرایط اما زنان نقش استراتژیکی را در میان اعضای داعش در شهرهای تحت اشغال این گروه ایفا می‌کنند و نقش‌های زنان متعدد است و از جمله آن‌ها ارائه خدمات لجستیکی همچون نظارت بر زندان زنان در آن منطقه و آماده کردن غذا برای تروریست‌ها است.

همزمان منصور عاملی، خبرنگار در شهر اجدابیا گفت که اطلاعات نشان می‌دهد که اعضای داعش خانواده‌ها را مجبور می‌کنند تا دخترانشان را به ازدواج آن‌ها درآورند و در مقابل از این خانواده‌ها حمایت می‌کنند و تعدادی از خانواده‌ها به همین دلیل و پیش از آن که دست داعش به آن‌ها برسد از این شهر گریخته‌اند.

وی افزود: دخترانی که ازدواج نکرده‌اند شناسایی و به زور به اسارت گرفته می‌شوند و اعضای داعش درصدد اشاعه این امر هستند که این کار ازدواج به شمار می‌آید.

العاملی گفت که زنانی که تاکنون از کشورهای همسایه عضوگیری شده‌اند وارد جبهه‌های درگیری نشده‌اند و فعالیت آنها به عضوگیری و آموزش و تدریس و همچنین برخی از ماموریت‌های اطلاعاتی در داخل شهر همچون شناسایی اماکن برخی از افراد و اشخاص خلاصه می‌شوند.

همزمان اسامه الجارد، نویسنده متخصص در زمینه تروریسم در خصوص دلایل پیوستن زنان به داعش گفت که داعش تمامی وسائل را که زنان به دنبال آن هستند چه امکانات مادی یا عنصر لذت در جهاد نکاح فراهم می‌کند و بیشتر زنانی که از کشورهای همسایه به داعش پیوسته‌اند از مناطق محروم و فرهنگ پایین‌تر هستند.

ایسنا


ویدیو مرتبط :
سخنان کوتاه و مدلل ( وظیفه مردها در مقابل زنان بدحجاب )