خداحافظی ملی‌پوش اهداف پروازی در اعتراض به تصمیم فدراسیون


رکورددار اسکیت رشته اهداف پروازی با دلخوری نسبت به دلیل عدم اعزامش به مسابقات کسب سهمیه المپیک در هند، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رامتین بشارتی، رکورددار اسکیت اهداف پروازی با دلخوری از دنیای قهرمانی تیراندازی خداحافظی کرد. وی به دلیل عدم اعزامش به مسابقات کسب سهمیه المپیک در هند این تصمیم را گرفت.

بشارتی در گفت‌و‌گو با ایسنا در این باره گفت: دلایل زیادی پشت خداحافظی من بود. برای مسابقات کسب سهمیه المپیک فدراسیون اعلام کرد که بودجه زیادی ندارد، چون اعزام‌های متعددی در این مدت داشته است که من حاضر شدم با هزینه شخصی خودم به مسابقات اعزام شوم. من بارها در کشور مقام اول کسب کرده‌ام و دیگر اشباع شده‌ام. تنها انگیزه‌ام شلیک کردن در مسابقات خارجی است.

رکورددار اسکیت اهداف پروازی ا‌دا‌مه‌ داد: با این جمله که بودجه نداریم کنار آمده‌ام و گفتم که با هزینه شخصی خودم به مسابقات اعزام می شوم، اما نمی‌دانم که چرا ممانعت شد؟ برای اعزام به هند با افراد زیادی صحبت کردم. حتی با هاشمی رییس فدراسیون نیز جلسه داشتم و دلایلم را برای اعزام مطرح کردم اما نمی دانم چرا مخالفت شد.

رکورددار اسکیت کشور همچنین افزود: به رشته اهداف پروازی اصلا توجهی نمی شود. من نمی دانم چرا نباید در بخش اسکیت(skeet) اعزام داشته باشیم. فدراسیونی که دم از مشکلات مالی می زند چرا نباید ورزشکار را با هزینه شخصی اعزام کند؟ دلیل قانع کننده ای برای عدم اعزام من نیاوردند و تنها گفتند که می خواهیم تعداد محدودی را اعزام کنیم و هیچ دلیل فنی نداشت. چطور در رشته ای مثل تپاچه به غیر از اعضای اصلی نفر ذخیره هم اعزام می شود تا در mqs شلیک کند.

بشارتی با بیان اینکه افرادی غیر فنی در فدراسیون حضور دارند گفت: من نزدیک به دو ماه دوندگی کردم تا به هند اعزام شوم زیرا در هند چهار سهمیه المپیک در بخش اسکیت مردان توزیع می شود. اما تلاش هایم راه به جایی نبرد و تصمیم گرفتم که از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم. خداحافظی من یک تصمیم آنی نیست بلکه به حدی دلسرد شدم که نمی خواهم دیگر ادامه دهم. من رکوردم در کشور 123 است. در حالی که رکورد جهان 125 است و فاصله‌ای با رکورد جهانی ندارم. 123 رکوردی است که نفر اول المپیک ثبت کرده و با آن به مدال رسیده است. تا کجا باید با مشکلات کنار بیاییم. البته من روزی تصمیم به خداخافظی گرفتم که قرار شد با مسوولان فدراسیون صحبت کنم تا پیگیری کنند. اگر اعزام می شدم هم برایم لذتی نداشت. دو ماه پیگیری کنم و بخواهم اعزام شوم ارزشی ندارد. من که نفر اول کشور در رشته خودم هستم چرا باید برای اعزامم دوندگی کنم و در نهایت هم قبول نکنند که حتی با هزینه شخصی اعزام شوم. برای اعزام به هند با افراد زیادی صحبت کردم. حتی با هاشمی رییس فدراسیون نیز جلسه‌ای داشتم و دلایلم را برای اعزام مطرح کردم ، اما نمی دانم چرا مخالفت شد.

به گزارش ایسنا متن نامه خداحافظی ملی‌پوش اهداف پروازی به شرح زیر است:

با سلام

پس از سه سال تمرین مداوم و با داشتن امیدها و آرزوها برای پیشرفت در رشته اسکیت، از آنجایی که هیچگونه حمایتی در این رشته ندیدم چه از جانب فدراسیون و چه از جانب کارگروه تخصصی اهداف پروازی و درگیری های مداوم و پایان ناپذیر برای حداقل خواسته ها جهت ادامه کار و در آخرین مورد که از اعزام با هزینه شخصی به مسابقات سهمیه المپیک در هند هم جلوگیری به عمل آمد و ذکر این نکته که مربی تیم ملی هم تلاش خود را برای این اعزام انجام داد ولی وقتی با نظر ایشان هم موافقت صورت نمی‌گیرد دیگر فضایی برای ادامه کار باقی نمی ماند.

اینجانب برای همیشه از این رشته خداحافظی می کنم و در آخر جا دارد از تمامی افرادی که در این مدت موجبات پیشرفت اینجانب شدند تشکر نمایم و همه آنهایی که با تصمیمات بازدارنده باعث حذف ورزشکاران این رشته شده اند را به خدا واگذار می‌کنم.

رامتین بشارتی

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
آخرین مرحله اردوی تیم ملی برای مسابقات تیراندازی اهداف پروازی برگزار شد