سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خرید تضمینی بیش از 726 هزار تن گندم در خوزستان


مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: با آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 726 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، هرمز خواجوی با اعلام این خبر اظهار کرد: 69 مرکز خرید تضمینی گندم وابسته به تعاون روستایی در سطح استان آمادگی کامل را دارند که 100 درصد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تصمینی خریداری و به انبارها و سیلوها انتقال دهند.

وی افزود: در سال 95 نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت 13 هزار و 68 ریال اعلام شده است.

خواجوی یکی از مشکلات خرید گندم در خوزستان را کوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زیاد گندم تولیدی عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم برای خرید و انتقال گندم در کوتاه ترین زمان ممکن اندیشیده شده است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان افزود: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری بیش از یک میلیون تن گندم را دارند و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود.

وی بیان کرد: متولی خرید گندم از کشاورزان شرکت غله و خدمات بازرگانی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است و اتحادیه‌های تعاونی روستایی نیز مباشر خرید گندم هستند.

خواجوی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته 960 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خوزستانی خریداری شد، اظهار کرد: شهرستان‌های اهواز، شوش، شوشتر، حمیدیه، دشت‌آزادگان و بهبهان عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خرید تضمینی 10 هزار تن گندم در برخوار