درخواست منصور هادی از فرماندهان نظامی برای برقراری امنیت در عدن


به دنبال ترور استاندار عدن به دست داعش، رئیس جمهوری مستعفی یمن از فرماندهان نظامی و امنیتی این استان خواست به مسئولیت و وظایف خود برای برقراری امنیت و ثبات شهر عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن که در عدن مستقر شده، در نشستی با حضور رهبران نظامی، امنیتی و محلی این استان گفت: شهر عدن فرزندان خود را فدا کرد و با هرگونه گروه و افکاری که علیه مردم یمن باشد مخالف است.

وی در این نشست که پس از ترور استاندار عدن به دست داعش برگزار شد گفت: گروه‌هایی وجود دارند که خواهان برقراری صلح در یمن نیستند و برای برهم زدن اوضاع تلاش می‌کنند. درنهایت سرنوشت این گروه‌ها شکست خواهد بود و اراده مردمی پیروز خواهد شد.

وی در این نشست از رهبران نظامی، امنیتی و محلی خواست تا به مسئولیت و وظایف خود در برقراری امنیت وثبات عمل کنند.

از سوی دیگر عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در ابوظبی دیدار و با وی درباره آخرین تحولات بین المللی و منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع انسانی در یمن به گفت‌وگو پرداخته و بر لزوم حفظ حاکمیت ملی، استقلال و وحدت یمن تاکید کردند.

عبدالملک المخلاقی، اخیرا به جای ریاض یاسین به سمت وزیر خارجه دولت مستعفی تعیین شده است.

به گفته رسانه‌ها تغییرات در دولت مستعفی یمن موجب ایجاد اختلافاتی میان هادی و خالد بحاح، معاونش شده است. بحاح با این اصلاحات مخالفت کرده بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
امنیت های نظامی دریایی ایران در خلیج عدن