سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رویوران: آزادسازی تدمر، مقدمه آزادسازی رقه و دیرالزور/ داعش سردرگم است


در پی موفقیت ارتش سوریه متحدانش در آزادسازی شهر راهبردی تدمر (پالمیرا)  از اشغال نیروهای تکفیری داعش، به جهت بررسی ابعاد راهبردی و میدانی این پیروزی، خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس با «حسین رویوران»، کارشناس مسائل خاورمیانه یک گفت‌وگوی کوتاه تلفنی ترتیب داد.

رویوران در این گفت‌وگو تصریح کرد: آتش‌بسی که اکنون در سوریه جریان دارد و با توافق روسیه،  آمریکا و سازمان ملل به اجرا گذاشته شده، گروه‌های تکفیری را شامل نمی‌شود. دقیقا دو اسم در قطعنامه‌های 2253 و 2254 برده شده که بر اساس آن جبهة‌النصره و داعش از آتش‌بس مستثنی شده‌اند. لذا دولت سوریه با توجه به آتش‌بس در بقیه جبهه‌ها با آسودگی خیال بیشتری موفق به طراحی این عملیات شده و تدمر را آزاد کرده است.

وی در ادامه این گفت‌وگو به اهمیت آزادسازی شهر تدمر پرداخت و اظهار داشت: اهمیت آزدسازی تدمر در این است که راه را به سوی دو شهر بزرگ باز می‌کند:  «از شرق به سوی دیرالزور و از شمال به سوری رقه.» عملا با آزادسازی تدمر، راه برای برچیدن بساط داعش باز شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: اگر ارتش سوریه  به سمت رقه حرکت کند، به اصطلاح پایتخت داعش را تصرف کرده و اگر به سمت دیرالروز برود با توجه به حضور نیروهای دولتی در آنجا و پاکسازی آنجا می‌تواند راه‌های ارتباطی رقه با الانبار عراق را کاملا قطع کند و نیروهای تکفیری عملا در محاصره قرار خواهند گرفت. لذا تدمر  کلید عملیات بعدی است و زمینه‌ساز شرایط بهتری برای ارتش سوریه در میدان نبرد است.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم آزادسازی تدمر را مقدمه آزادسازی رقه بدانیم گفت: این به تصمیم دولت سوریه بستگی دارد که به سوی رقه برود یا دیرالزور. یکی از سردرگمی‌های داعش هم همین است و نمی‌داند که نیروهای خود را در کدام جبهه مستقر کند . ابتکار عمل در اختیار ارتش سوریه است و نیروهای تکفیری کاملا منفعل هستند.

رویوران در پایان تاکید کرد: قطعا این پیروزی نشان‌دهنده مشروعیت نظام سیاسی سوریه است. اگر یک نظام از نیروی مسلح وفادار و نیروهای داوطلب مردمی برخوردار نباشد، قطعا سقوط می‌کند. اینکه 5 سال است نیروهای داوطلب و ارتش از نظام سوریه دفاع می‌کنند، نشان می‌دهد که نظام سوریه از پایگاه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار است و این خود به معنای مشروعیت است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شهر تاریخی تدمر سوریه در آستانه آزادسازی