سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاشت 1000 اصله نهال اوکالیپتوس و زیتون در مرکز دفع و پردازش پسماند آرادکوه


به گزارش خبرگزاری فارس، حسین جعفری با اشاره به اینکه آموزش، فرهنگ سازی و بنیادی کردن باورهای صحیح زیست محیطی یکی از مهمترین اصول جهت ارتقا شاخص‌های زیست محیطی از جمله داشتن هوایی عاری از آلودگی، آسمان آبی و زمین پاک است، گفت: به همین منظور اجرای ویژه برنامه های آموزشی به مناسبت هفته هوای پاک در مرکز آموزش تخصصی و نمایشگاه دائمی سازمان مدیریت پسماند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هفته هوای پاک که از 29 دی ماه لغایت 5 بهمن ماه برگزار می‌شود، اذعان کرد: گروه‌های دانش آموزی ضمن حضور و بازدید از نمایشگاه دائمی هنرهای بازیافتی و دورریختنی‌ها و همچنین کتابخانه تخصصی مدیریت پسماند، از برنامه‌های آموزشی این مرکز در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا نیز بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند برگزاری جشنواره روز بدون زباله را بخش دیگری از برنامه‌های درون سازمانی در هفته هوای پاک اعلام کرد و افزود: به منظور اجرای بهینه  طرح " آسمان آبی زمین پاک" و جلب  مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند در مبدا، جشنواره روز بدون زباله در مرکز آموزش تخصصی و نمایشگاه دائمی سازمان مدیریت پسماند از روز سوم تا هشتم بهمن ماه، هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 عصر برپاست که در این جشنواره غرفه‌های متعدد ضمن حضور، دستاوردهای خود را در خصوص تبدیل پسماند به کالاهایی با مصرفی جدید در معرض نمایش عموم قرار خواهند داد.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت آموزش های زیست محیطی به کودکان افزود: برپایی کارگاه آموزشی ساخت کاردستی از مواد دور ریز، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس به برندگان و اجرای نمایش موزیکال و موسیقی زنده با مضمون تفکیک پسماند در مبدا از دیگر برنامه‌های این جشنواره بوده که صبح‌ها میزبان گروه‌های دانش آموزی و بعد از ظهرها پذیرای عموم شهروندان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید به کاشت 1000 اصله نهال اوکالیپتوس و زیتون در مرکز دفع و پردازش پسماند آرادکوه گفت: اتخاذ تدابیر سختگیرانه برای کامیون های حمل پسماندهای ساختمانی و عمرانی  و نصب چادر جهت پوشش خاک و نخاله به منظور تلطیف هوا و ارتقا وضعیت زیست محیطی را به عنوان بخش دیگر از برنامه هاست.

جعفری با تاکید بر بسترسازی و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به منظور حفظ محیط زیست و داشتن هوای پاک در شهر تهران خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم دوچرخه سواری توسط سازمان مدیریت پسماند و با همکاری و مشارکت ستاد محیط زیست و توسعه پایدار و هیئت دوچرخه سواری استان تهران را از برنامه ها در هفته هوای پاک است.

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه 2 بهمن ماه همزمان با فرارسیدن هفته هوای پاک مراسم دوچرخه سواری با حضور شهروندانی از فدراسیون دوچرخه سواری شهر تهران انجام می شود، اضافه کرد: همچنین این برنامه با تعدادی از گروه های مردمی دوستدار محیط زیست از ساعت 9 الی 12 در مسیر بوستان هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر به سمت بوستان لاله واقع در بلوار کشاورز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/3QWT4


ویدیو مرتبط :
کاشت 4000 اصله نهال