سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



سري به خانه با صفاي «عزت الله انتظامي» بزنيد


  X     

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 15:08

سري به خانه با صفاي «عزت الله انتظامي» بزنيد

چيدانه/ آقاي بازيگر سينماي ايران را شايد بتوان آقاي خاص هم ناميد، او که با فيلم گاو داريوش مهرجويي به سينماي ايران معرفي شد از همان ابتدا خوش درخشيد، هر نقشي که به او سپرده مي شد، بازي نمي شد، زندگي مي شد و بر جان مي نشست، بازي هايش در فيلم هايي نظير اجاره نشين ها، هزاردستان و چهل سالگي هيچ گاه از ياد ها محو نخواهد شد، حالا در روز هايي که عزت الله انتظامي در حال گذران نهمين دهه از زندگي اش است، تصميم گرفته تا به جاي آن که برجي جاي خانه با صفايش را بگيرد، آن را تبديل به تماشا خانه اي براي اهالي صحنه کند با چيدانه همراه باشيد تا قدمي در اين تماشاخانه بزنيم.
آجر کاري ديوار هاي موزه استاد عزت الله انتظامي
اين خانه يک طبقه جلوه خود را در ميان ساختمان ها سر به فلک کشيده از دست نداده است و هم چنان استوار است و حتي زيبا تر از آن برج هاي سر برافراشته مي نمايد. اين خانه که حالا به همت شهرداري تهران و همکاري خود استاد عزت الله انتظامي تبديل به موزه شده است، روزگاري محلي بوده است براي بزرگاني چون علي حاتمي، جمشيد مشايخي و چهره هاي ماندگار سينماي ايران و رقم خوردن شاهکارهايي در سينماي ايران. اگر مي خواهيد خودتان به اين خانه موزه زيبا برويد مي توان به آدرس قيطريه، بلوار اندرزگو (شرق به غرب) روبروي بلوار کاوه، کوچه احمدي پلاک ۲۸ مراجعه کنيد و خودتان از نزديک شاهد زيبايي هاي آن باشيد.
نمايي از حياط موزه عزت الله انتظامي
درب چوبي ورودي حياط که باز مي شود، تازه زيبايي ها نمايان مي شود، رقص آجرها در نماي ساختمان آجر پوش زيبا و بي بديل مي نمايد، همه چيز ساده و بي ريا است، درست مثل منش صاحب خانه، همنشيني ها چشم نوازند، مثل همنشيني سرسبزي گياهان بر زمينه سرخ رنگ آجرهاي ديوارها. دل کندن از زيبايي هاي حياط سخت است اما در دل اين ساختمان گنجينه اي نهفته است که بايد کشف شود.
تابلوي يادبود استاد انتظامي
در بدو ورودت به ساختمان آجر پوش با تابلويي مواجه مي شوي که لذت گردش در موزه را برايت دو چندان مي کند، رويش با خط خود استاد نوشته شده است:
چندي پيش اينجا خانه من بود، اما اکنون خانه همه عاشقان صحنه و نمايش است، خانه ام آباد است، خانه ام نوراني است، چون شما اينجاييد، ۲۷/۲/۹۳ عزت الله انتظامي
همين جمله کافي است تا تو مشتاق تر شوي تا زودتر همه چيز را کشف کني.
ديوار عکس موزه عزت الله انتظامي
هر ديوار اين موزه به واسطه آثار هنري؛ گرانبها شده است، در هر ديواري چيزي انتظارت را مي کشد تا تو را شگفت زده کند،روي يکي از ديوار ها پوستر هايي از فيلم ها و تئاتر ها ديده مي ود که براي مدتي از خانه تئاتر به امانت گرفته شدند و حالا در اندازه اي کوچک تر به نمايش در آمده اند.
اتاق شهر فرنگ موزه عزت الله انتظامي
قدم زنان به اتاقي مي رسيم که مي گويند اتاق شهر فرنگ است، در اين اتاق دوربين هاي مخصوصي مانند دريچه هاي شهر فرنگي قديمي کار گذاشته است، مي توان از اين دريچه ها فيلم هاي ۳ تا ۷ دقيقه اي را مشاهده کرد و غرق لذت شد، يکي از ديوار هاي اين اتاق با نام بزرگان سينماي ايران و ديوار ديگري هم با نام کاراکترهاي نمايشي ايران مانند شاه سليم، معين‌البکاء و غيره زينت داده شده است.
اتاق تماشاگه زمان موزه عزت الله انتظامي
بعد از شهر فرنگ نوبت تماشاگه زمان است، اتاقي که شبيه يک تتئاتر کوچک است، صندلي هايي سفيد رنگ و يک صحنه تئاتر و مجسمه هايي که دو تاي آن ها تماشاچي و سه تاي آن ها روي صحنه و بازيگران آن تئاتر هستند، به چهره مجسمه ها که دقيق شويم مي توانيم چهره استاد عزت الله انتظامي، فخري خوروش، داوود رشيدي، پرويز فني زاده و جعفر والي را تشخيص دهيم، اين تماشاخانه، فيلمي پخش مي‌شود و نور روي تنديس‌ها مي‌افتد و همزمان تصاويري روي ديوار پخش مي‌شود، گويي اين‌ مجسمه‌ها روي صحنه يک نمايش مشغول بازي هستند.
ديوار عکس هاي استاد انتظامي در موزه عزت الله انتظامي
ديوار ديگري که شايد شما را غافلگير کند، ديواري است که در آن عکس هاي مختلفي از استاد انتظامي، عزت سينماي ايران به نمايش گذاشته شده است، اين ديوار به اتاق گالري مي رسد، در اين اتاق هم عکس هايي از صحنه هاي مختلف تئاتر هاي استاد انتظامي به نمايش در آمده است.
مجسمه استاد انتظامي در موزه عزت الله انتظامي
مي خواهيم به ديگر بخش هاي موزه برويم، بايد دوباره به حياط برگرديم و از آنجا به تالار نام آوران برويم، همين که در را باز مي کنيم ، غافلگير مي شويم، مجسمه اي از استاد انتظامي با حالتي خوش آمد گويانه در آن جا وجود دارد.
سالن نمايش موزه استاد انتظامي
به طرف آسانسور مي رويم تا به زير زمين که (جزو بخش هاي الحاقي خانه است)، برويم در اين زير زمين سالن نمايشي به وجود آمده است که از همه لحاظ تکميل و تجهيز شده است. حتي سالن گريم و فرمان و پشت صحنه هم دارد.
کافي شاپ موزه استاد انتظامي
حالا تنها يک بخش ديگر از موزه مانده است که آن را نديده ايم و آن کافي شاپ اقاي بازيگر است که روي پشت بام خانه قرار دارد. کافي شاپي که در ميان گل و گلدان هاي زيبا احاطه شده است و مدير آن گلنوش انتظامي، دختر مجيد انتظامي نوازنده و موسيقي دان محبوب ايراني است، که اغلب اوقات روي يکي از صندلي ها نشسته و کتاب مي خواند.
نقاشي تکيه دولت در موزه استاد انتظامي
چيزي که نظرمان را جلب ميکند، تابلويي بزرگ است که نمايي از تکيه دولت را به نمايش گذاتشته است، بعد از پرس و جو متوجه مي شويم که اين اولين ديوار از ديوار هاي موزه بوده است که آماده شده و ۲۰ تن از هنرمندان ايراني در خلق آن دست داشته اند.
در ورودي چوبي موزه استاد انتظامي
بعد از آن تمام شدن کارمان در آن کافه دوست داشتني، ديگر وقت رفتن فرا رسيده بود، گرچه که زيبايي هاي اين خانه پاي رفتن براي کسي نمي گذارد، اما در نگاه آخر دوباره زيبايي هاي آن را از ميان در چوبي ورودي که بالاي آن گچ بري هاي زيبايي به چشم مي خورد از نظر مي گذرانيم و آن همه زيبايي و اصالت هنر ايراني را ترک مي کنيم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
شهرام ناظری به مهمانی خانه عزت الله انتظامی آمد...