سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مردم حضور در شعبه های اخذ رای را به ساعت های پایانی موكول نكنند


به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز جمعه پس از شركت در انتخابات در شعبه دانشگاه علوم پزشكی ایلام در جمع خبرنگاران افزود: فرآیند برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با 20 استان كشور در 2 حوزه انتخابیه این استان نیز آغاز شده و مردم با شور خاص در شعب حضور یافته و آرای خود را به صندوق ها می ریزند.
وی با اشاره به اینكه براساس اعلام فرمانداری ایلام در 90 دقیقه ابتدایی شروع رای گیری بیش از 10 درصد واجدان شرایط در انتخابات مشاركت داشتند، اظهاركرد: این حضور نشان می دهد كه مردم با احساس مسئولیت می خواهند حماسه دیگری را خلق و حتی بیش از مرحله نخست در این عرصه حضور داشته باشند.
استاندار ایلام ابراز امیدواری كرد كسانی كه در مرحله نخست انتخابات به هر دلیلی امكان حضور پیدا نكردند در مرحله دوم تعهد و حس مسئولیت پذیری خود را به آینده نظام و انقلاب نشان داده و ضمن مشاركت حداكثری، افراد توانمند را به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتخاب كنند.
استان ایلام با حدود 590 هزار نفر جمعیت، حدود 435 هزار نفر واجد شرایط رای و سه كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 كرسی حوزه انتخابیه ایلام و یك كرسی حوزه انتخابیه دهلران) دارد.
رقابت برای تعیین نمایندگان مردم این استان در مجلس دهم بین 2 نفر در حوزه انتخابیه دهلران و چهار نفر در حوزه انتخابیه ایلام روز جمعه (10 اردیبهشت) در 531 شعبه اخذ رای است.
حوزه انتخابیه ایلام (ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملكشاهی و سیروان) در مجلس شورای اسلامی 2 كرسی و حوزه انتخابیه دهلران (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) نیز یك كرسی نمایندگی دارد.
119/9002/ 1650

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور رهبر در شعبه اخذ رای