زمان اجرای"اودیسه" مشخص شد


نمایش "اودیسه " که با کارگردانی آرش دادگر در جشنواره تئاتر فجر امسال روی صحنه رفت ، از 15 فروردین ماه 95 اجرای عمومی خود را در تالار حافظ آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا،این اثر نمایشی که بر اساس کتاب «اودیسه» هومر نوشته شده و روایت بازگشت اولیس را از جنگ تروا بازگو می‌کند توسط گروه تئاتر کوانتوم آماده شده است.

آرش دادگر در این اثر به خلق فضاهای موازی بر صحنه تئاتر پرداخته و قهرمان داستانش را در سفری برای بازگشت به خانه تکثیر کرده است.

"اودیسه " نوشته امین طباطبایی است که با همراهی گروه تئاتر کوانتوم و بازیگرانی همچون کامبیز امینی ، امین طباطبایی ، حسام منظور، عمار عاشوری ، نگار عابدی، رسول مکوندی و آرش دادگر بر صحنه می‌رود.

اودیسه هومر سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا (ادیسیوس یا الیس) فرمانروای ایساکا است. در این سفر که بیش از بیست سال به درازا می‌انجامد ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش می‌آید.

در نهایت ادیسیوس که همگان گمان می‌کردند کشته شده است به وطن خود بازگشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزنداش کوتاه می‌کند.

"اودیسه" در کنار "ایلیاد" دومین اثر حماسی هومر، داستان‌سرای یونانی است. این کتاب که در اواخر قرن ۸ پیش از میلاد مسیح نگاشته شده است یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبیات مغرب‌زمین به شمار می‌آید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟