سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان بیمه سلامت ایران 65 هزار میلیارد ریال بدهكار است


محمد جواد كبیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیرجند با بیان اینكه رئیس جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، درصدد تامین منابع برای پرداخت این بدهی هستند، افزود: مهمترین اولویت دولت در حوزه اجتماعی مساله طرح تحول سلامت است.
وی با اشاره به اینكه از آغاز بكار دولت یازدهم بزرگترین مداخله نظام در حوزه اجتماعی به عنوان طرح تحول سلامت رقم خورد افزود: ابعاد این طرح بگونه ای است كه می تواند یگ الگوی مناسب برای احترام و استیفای حقوق شهروندی و زمینه ای برای بازگشت سرمایه اجتماعی باشد.
وی با اشاره به چهار محور اصلی در ماموریت های سازمان در حوزه بیمه سلامت گفت: حفاظت از مردم در برابر هزینه های سلامت، پوشش بیمه همگانی برای آحاد جمعیتی كه فاقد هرگونه پوشش بیمه هستند، دسترسی آسان و بهره مندی بر اساس نیاز برای بیمه شدگان و ایجاد یك فضای اطمینان و تضمین در ارائه خدمات كمی و كیفی با استفاده از خرید راهبردی از جمله این محورهاست.
كبیری با اشاره به قلمرو وسیع بیمه سلامت در مداخله های نظام ارائه خدمات سلامت به مردم یادآور شد: یكی از كاركردهای اصلی كه می تواند بیمه را به سمت اصلی خودش ببرد تجمیع منابع است.
مدیر عامل بیمه سلامت ادامه داد: انباشت منابع باعت خواهد شد كه ما بتوانیم در یك شراط مناسب از قدرت اختیار و كارایی بیشتر برخوردار شویم تا درست تصمیم بگیریم و نیز از منابعی كه در اختیار نظام سلامت است به خوبی صیانت كنیم.
وی گفت: در سال 93 با رشد 66 درصدی منابع صندوق بیمه سلامت توانستیم فضایی را ایجاد كنیم كه در اجرای طرح تحول سلامت همسو و همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی حركت كنیم.
وی با اشار به نكات مثبت طرح تحول نظام سلامت افزود: كاهش هزینه های درمانی مردم، افزایش رضایتمندی و كاهش دغدغه مردم در خدمات بستری از جمله این نكات و دستاوردهای اجرای طرح است.
وی ادامه داد: برخی از نكات طرح تحول نظام سلامت نیاز به اصلاح دارد كه نمونه آن باید در مراكز ارائه دهنده خدمت از یك چارچوب و ضوابط راهنمای بالینی استفاده می شد كه این كار صورت نگرفت و در نتیجه آن موجب شد هزینه ها بدون چارچوب افزایش یابد و به تدریج تقاضاهای غیر ضروری در مراكز ارائه دهنده خدمات زیاد شود.

* جمعیت 40 میلیون نفری زیر پوشش بیمه سلامت
مدیر عامل بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: هم اكنون حدود 100 درصد گروه های محروم ، آسیب پذیر و افراد فقیر جامعه كه زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند، از بیمه سلامت هستند كه این گروه جمعیتی حدود 12 میلیون نفر را شامل می شود.
كبیری با بیان اینكه هم اكنون حدود 40 میلیون نفر در كشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: از این تعداد 23 میلیون نفر مربوط به مناطق روستایی است كه می تواند آغازی برای احیا و برقراری نظام ارجاع باشد.
وی ادامه داد: یكی از مولفه هایی كه طی دو سال اخیر به شدت خود را نشان داده این است كه استراتژیی كه كارگزاران بیمه سلامت و متولیان این سازمان در تامین منابع انتخاب كردند نمی تواند از پایداری لازم برخوردار باشد لذا باید در این زمینه تجدید نظر شود و بر اساس رویكرد رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی، تناسب سازی بین منابع و مصارف بوجود آید.
وی گفت: این سازمان باید در حوزه سلامت در امر كنترل تقاضا، مداخله های جدیدتر و گام های موثری بردارد كه در این زمینه سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت باید نسبت به پیاده سازی نظام ارجاع و توسعه و تقویت نظام مراقبت های اولیه با استفاده از برنامه پزشك خانواده اهتمام جدی داشته باشند.
وی اظهار امیدواری كرد، دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت و همچنین بیمه های پایه از این راهبرد حمایت كنند تا در راستای آن پاسخگویی به مردم در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش یابد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع كشور، راهبرد این سازمان برای كنترل هزینه ها و تقاضاها خواهد بود تا بتوانیم با توسعه نظام پزشك خانواده جمعیتی حدود 46 میلیون نفر را در كشور زیر پوشش قرار دهیم.
وی گفت: تاكنون 110 هزار نفر از اتباع بیگانه در طرح بیمه سلامت ثبت نام كرده‌اند كه برای ۸۰ هزار نفر آنان كارت صادر شده است.
كبیری اجرای طرح تحول سلامت در خراسان جنوبی را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: هم اكنون 72 درصد كل جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت برخوردار هستند كه جمعیت 526 هزار نفر را از شامل می شود و از این تعداد 380 هزار نفر آنان روستایی هستند.
استان خراسان جنوبی دارای 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت است.
6054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آرم استیشن سازمان بیمه سلامت ایران