سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند انجام تحقیقات تدوین و بروزرسانی استانداردها را به پژوهشگاه استاندارد واگذار کند


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات طرح «تأسیس سازمان ملی استاندارد»، مواد 5 و 6 این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند انجام تحقیقات جهت تدوین و بروزرسانی استانداردها و بالابردن کیفیت و افزایش کارایی و بهبود روش‌های تولید و خدمت را به پژوهشگاه استاندارد واگذار نماید.

طبق تبصره این ماده مقرر شد پژوهشگاه استاندارد در چهارچوب قوانین و مقررات حاکم بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و قانون هیأت امناء به صورت وابسته به سازمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و شرح وظایف آن به تصویب شورایعالی استاندارد موضوع ماده 30 این قانون می‌رسد.

نمایندگان مجلس فعالیت سازمان ملی استاندارد ایران را در چهار محور زیر تعیین کردند:

1- استانداردسازی

2- اندازه‌شناسی

3- تأیید صلاحیت

4- ارزیابی انطباق

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تاریخچه سازمان ملی استاندارد ایران