سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رهبر واحد هوش مصنوعی گوگل عهده دار امور جستجوی این شرکت می گردد


رهبر واحد هوش مصنوعی گوگل عهده دار امور جستجوی این شرکت می گردد دیجیاتو/ هوش مصنوعی تا چه حد برای گوگل حائز اهمیت است؟ در پاسخ باید بگوییم، غول دنیای جستجوهای اینترنتی، حالا رهبر بخش هوش مصنوعی خود را در راس امور مهم ترین کسب و کار خودش قرار داده. شرکت یاد شده دیروز و طی بیانیه ای اعلام داشته با کناره گیری «آمیت سینگال» (Amit Singhal)، مدیر واحد جستجوی گوگل از سمت خودش، «جان جیان اَندریا» (John Giannandre)، مدیر ارشد قسمت هوش مصنوعی این کمپانی، جانشین او خواهد شد؛ تغییر و تحولی که نشان می دهد برند ساکن مانتین ویو می خواهد جستجوگر خودش را از هر زمان دیگری هوشمند تر سازد.


بسیاری از افراد بر این باور هستند که هوش مصنوعی سبب پدید آمدن عظیم ترین پیشرفت ها طی چند سال آینده در دنیای امور کامپیوتری خواهد شد. هدف اصلی این صنعت پدید آوردن سیستم هایی است که بتوانند محیط پیرامون خود را درک کرده و حتی قادر به انجام بسیاری از امور روزمره مانند فهم گفتار و نوشتار، پیش گیری از کلاهبرداری های آنلاین، پاسخگویی به ایمیل ها، راندن خودروها و… باشند.

گوگل در زمان حاضر نیز سرمایه گذاری بسیار کلانی را روی مبحث یاد شده صورت داده و به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور شاهد محصولی مبتنی بر هوش مصنوعی از این شرکت باشیم که اثری گسترده بر زندگی روزمره مان داشته باشد.

در همین راستا، آقای سینگال که اکنون ۴۸ سال سن دارد، در اشتراک گوگل پلاس خود آورده:‌ «خدمات جستجو سبب دگرگونی در زندگی افراد شده است؛ اکنون بیش از یک میلیارد نفر به سرویس های ما در این زمینه متکی هستند.» وی سپس می نویسد: «سرویس جستجویمان هر روز قوی تر می شود، و به یقین این سرویس در دستان چند رهبر بلند مرتبه که عادت به کارهای بزرگ دارند مرتباً‌ تکامل خواهد یافت.»

کامپیوترهای امروزی را از نظر درک می توانیم با یک کودک چهار ساله قیاس کنیم.
آنطور که از شواهد بر می آید، گوگل می خواهد سرویس جستجو را از یک کادر مربعی شکل ساده برای دریافت کلید واژه ها، به دستیاری هوشمند و به مراتب کاراتر بدل نماید که قادر باشد در امور و وضعیت های مختلف به یاری خدمات گیرندگان بیاید.

از جمله دستاوردهای اخیر اهالی مانتین ویو در زمینه ی هوش مصنوعی نیز می توان به سیستم شبکه عصبی توسعه یافته توسط زیر مجموعه این شرکت یعنی «DeepMind» اشاره داشت، که توانسته به تازگی در بازی به شدت پیچیده ی Go یکی از قهرمانان شناخته شده ی این عرصه را شکست دهد.

ناگفته نماند آمیت سینگال که در پایان این ماه به کارش در گوگل خاتمه می دهد یکی از برجسته ترین و حائز اهمیت ترین چهره های این شرکت محسوب می شود تا جایی که «دنی سالیوان»، یکی از شناخته شده ترین تحلیل گران اخبار پیرامون برند ساکن مانتین ویو، بازنشستگی او را همانند بازنشستگی «جانی آیو» در اپل دانسته.

در سوی دیگر ماجرا، جیان اَندریا که در کارنامه اش مدیریت واحد تکنولوژی «نت اسکیپ» را دارد و در ۲۰۱۰ و پس از خریده شدن کمپانی اش با نام «مِتا وب» توسط گوگل به این شرکت پیوسته، کارهای بسیاری را در پیش رو خواهد داشت و می بایست تحولات گوناگونی را در راستای محقق شدن اهداف کمپانی متبوعش پدید آورد.

وی در مصاحبه ای در ماه اکتبر به نشریه «Fortune» گفته است: «من فکر می کنم کامپیوترها به شدت خنگ هستند. کامپیوترهای امروزی را از نظر درک می توانیم با یک کودک چهار ساله قیاس کنیم.»

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
مدل هوش مصنوعی جدید گوگل برای تشخیص صدا