علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۵۰۰ نفر در میامی با مهارتهای فنی و حرفه ای آشنا شدند


به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتحی بعدازظهر شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و فعالان حوزه صنعت و اشتغال زایی میامی، ضمن بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی در راستای توانمندسازی و آماده کردن نیروی جوان به‌منظور ورود در بازار کار است، درباره اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای بیان داشت: آموزش‌های مهارت، محور الگوی بی‌بدیل در توسعه پایدار و ملی در هر کشوری هستند لذا نیروی انسانی ماهر که محصول مستقیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، علاوه بر رسالت اجتماعی فرهنگی، می تواند محور اصلی توسعه به شمار آید.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی  توانمندسازی و آماده کردن نیروی جوان به‌منظور ورود به بازار کار است.

فنی و حرفه ای بستری برای اشتغال پایدار

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان میامی، با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستری برای ایجاد اشتغال است، گفت: مهارت آموزی اعضای تحت حمایت کمیته امداد اهمیت بسیاری دارد و در تلاش هستیم تا آموزش‌های ارائه شده مرتبط با بازار کار باشد تا با ایجاد شغل‌های پایدار به اقتصاد خانواده کمک کند.

فتحی درباره کمیت آموزش های این مرکز نیز توضیح داد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی دارای چهار کارگاه ثابت شهری و ۹کارگاه روستایی و هفت آموزشگاه آزاد فعال است که در این آموزشگاه ها ۳۵حرفه مختلف آموزش داده می شود.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی کمپ موسوم به «کارآفرینان فردا» را با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش باهدف آموزش کارافرینی به دانش آموزان و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای راه اندازی کرد که بالغ بر ۵۰ نفر نیز در این کمپ آموزش کارآفرینی دیده اند.

۶۰ مددجوی کمیته امداد میامی مهارت آموختند

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان میامی همچنین درباره برنامه های این مرکز، گفت: برگزاری دو کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اثرات سوء آن با همکاری پلیس پیشگیری، یک دوره آموزش در منطقه عشایری پل ابریشم در رشته تعمیرات تراکتور از مهمترین برنامه های این مرکز است.

فتحی با بیان اینکه۶۰ مددجوی کمیته امداد نیز آموزش های کارآفرینی را فرا گرفته اند، توضیح داد: این افراد در راستای انعقاد تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند تا بتوانند از این طریق به بالابردن درآمد و بهبود معیشت خانواده ها خود کمک کند.

وی در خاتمه افزود: فنی و حرفه ای با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش های خود تمامی مراحل ثبت نام و آزمون خود را به صورت الکترونیکی اجرا کرده است همچنین با توجه به نیاز سنجی آموزش روستایی توسط دهیاران آموزش مشاغل خانگی در روستاهای شهرستان اجرا شد و برای متقاضیان دریافت تسهیلات پرونده تشکیل شده و به شورای اشتغال استان نیز معرفی شده اند.


ویدیو مرتبط :
مهارتهای فروشندگی حرفه ای (امیر بختایی)