دلیل توقف ساخت مترو فرودگاه امام(ره)


مجری خط مترو شاهد- پرند(فرودگاه امام خمینی(ره)) گفت: علت متوقف شدن عملیات عمرانی ساخت مترو مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر پرند مسائل فنی نیست، بلکه عدم پرداخت بودجه های دولتی مصوب این خط است.

شهرخبر: دلیل توقف ساخت مترو فرودگاه امام(ره) عدم پرداخت های دولتی است، نه مسائل فنی/ساخت مترو در این مسیر براساس مصوبه وزارت راه و مطابق آخرین استانداردهاست

قوام الدین حسینی با رد ادعای توقف عملیات عمرانی مترو فرودگاه امام خمینی(ره) به شهر پرند به دلیل غیراستاندارد بودن این خط، افزود: طبق مصوبه ای که سال ها پیش توسط وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغ شد مقررشد عرض مسیر مترو حدود10 متر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله لبه آسفالت اتوبان تا شانه خاکی حدود 13متر در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در اجرای این خط هیچگاه فاصله ریل قطار مترو تا لبه آسفالت اتوبان کمتر نشده بلکه در تقاطع هایی در محل قوس ها این فاصله بیشتر نیز شده است.

حسینی با اشاره به اینکه فاصله مترو تا شانه خاکی اتوبان نیز 10 تا 11 متر در نظر گرفته شده است، بیان کرد:  قرار است دیوارجداکننده ای در این مسیر اجرا شود که مقدمات اجرای آن نیز شروع شده است و شورای عالی فنی وزارت راه نیز در این زمینه به شرکت مترو کمک خواهد کرد تا تمامی استانداردها در ساخت این دیوار رعایت شود.

مجری خط مترو شاهد- پرند(فرودگاه امام خمینی(ره)) با بیان اینکه این مسیر برای سرعت 120 کیلومتر در ساعت براساس آخرین استانداردها طراحی شده است، یادآور شد: سیستم سیگنالینگ این خط برای کنترل بهتر قطارها در این مسیر از بالاترین استانداردها برخوردار است. به عبارتی سیگنالینگی که در این مسیر مورد استفاده قرار گرفته برای حرکت هواپیماها استفاده می شود، به همین دلیل از این سیستم هم در بخش نرم افزاری و هم در بخش سخت افزاری استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مشکل ایمنی در این مسیر وجود نخواهد داشت، بیان کرد:  امیدواریم  با رسیدن بودجه های دولتی این خط به زودی تکمیل  و به بهره برداری برسد. طبق برنامه زمان بندی مقرر شده بخش اول این خط تا نمایشگاه شهر آفتاب تا انتهای سال 94 به بهره برداری رسیده و در 6 ماه ابتدای سال 95 این خط به فرودگاه بین المللی امام(ره) برسد و تا انتهای سال آینده مردم پرند بتوانند از مترو این خط استفاده کنند.

قوام الدین حسینی درباره بودجه مورد نیاز این خط نیز به شهرنوشت گفت: طبق پیش بینی های انجام شده برای تکمیل این خط تا فرودگاه امام(ره) به 300میلیارد تومان و برای رسیدن این خط به شهر پرند به حدود 200 میلیارد تومان بودجه نیاز است. به عبارتی دولت اگر 500 میلیارد تومان بودجه این خط را در اختیار شرکت مترو قرار دهد، عملیات عمرانی این خط با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت. 222پایتخت


ویدیو مرتبط :
نارضایتی مسافران از خدمات فرودگاه امام خمینی (ره)