معینی: مظلومی داربی ایران را برد/ تعویض رفیعی خوشحالمان کرد


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان نظراتش درباره مصاف استقلال برابر تراکتورسازی گفت که آبی‌های پایتخت داربی ایران را از تراکتورسازی بردند.

مسعود معینی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. آنچه در ذیل می‌آید ماحصل این گفت‌وگو است:

* داربی ایران را مظلومی برد

مصاف استقلال و تراکتورسازی خیلی زیبا و جذاب بود. فکر می‌کنم بعد از بازی استقلال و پرسپولیس که داربی پایتخت است این دیدار داربی ایران است. در این دیدار دو سرمربی استقلالی با یکدیگر تقابل داشتند و حساسیت بازی خیلی بالا بود. سه امتیاز این دیدار برای قلعه‌نویی اهمیت بالایی داشت. او به تازگی به تراکتورسازی رفته و می‌خواست با یک پیروزی تیمش را به فینال ببرد. یک بخشی از حساسیت این بازی مربوط به حضور رحمتی در استقلال و قلعه‌نویی در تراکتورسازی بود. در کل حساسیت بازی خیلی بالا بود. به نظر من نیمه نهایی کمتر از فینال نیست و بازی استقلال و تراکتورسازی همه چیز داشت. از درگیری تا موقعیت گل‌های زیاد. استقلال با تمرکز بالا پا به زمین گذاشت و نگذاشت که تراکتوری‌ها در میان زمین کاری کنند.

* چشمی می‌تواند جای نکونام باشد

تراکتور بازی را خیلی بهتر شروع کرد اما کادر فنی استقلال پیش‌بینی همه چیز را کرده بود. در 20 دقیقه آغازین بازی تراکتور حملاتی را ترتیب داد اما انسجام کافی را در حمله نداشت. جالب است که بگویم تراکتوری‌ها در همان اواسط نیمه دوم به لحاظ بدنی خالی شدند و این در نهایت باعث شد تا استقلال بر بازی سوار شود. نقطه قوت استقلال ابراهیمی، حیدری و فخر‌الدینی بود. هرچند که نباید از بازی خوب چشمی گذشت. بعد از نکونام، ما در ایران یک هافبک دفاعی کامل نداشته‌ایم و چشمی می‌تواند مثل نکونام در تیم ملی سالیان سال بازی کند. مظلومی تراکتورسازی را خیلی خوب شناخته بود و اجازه بازی‌سازی به آن‌ها را نداد. وقتی تراکتوری‌ها صاحب توپ می‌شدند سه چهار بازیکن استقلال روی آن‌ها فشار می‌آوردند.

* تعویض رفیعی خوشحالمان کرد

وقتی که قلعه‌نویی سروش رفیعی را تعویض کرد من خیلی تعجب کردم چرا که او و بختیار رحمانی در میانه زمین برای تراکتور کار می‌کردند. البته تعویض سروش رفیعی باعث خوشحالی ما شد. وقتی این تعویض اتفاق افتاد و بعد از دقایقی افت بدنی تراکتوری‌ها شروع شد ضریب پاس‌های اشتباه آن‌ها هم بالا رفت و در نهایت بازی عجولانه و عصبی را تراکتوری‌ها ارائه دادند. استقلال بازی را خیلی خوب کنترل کرده بود و تراکتورسازی واقعا توان پیروزی نداشت. گل دوم که ما به تراکتور زدیم روی اشتباه آن‌ها بود و به نظرم گل سجاد شهباززاده جزو 5 گل برتر لیگ است.

* کرار رفت، اعتراض به مسائل مالی از بین رفت

با زدن گل دوم به تراکتور تمرکز آن‌ها از بین رفت. ما با یک بازی حساب شده به فینال رفتیم و این پیروزی را بازیکنان به پورحیدری تقدیم کردند. این مسئله نشان دهنده وحدت رویه در باشگاه است. شما می‌بینید که از وقتی که کرار از استقلال رفته ما مشکلی به اسم اعتراض به مسائل مالی را نداریم. در جلسه هیات مدیره قرار گذاشتیم تا بین نیم فصل اول و دوم تا 51 درصد مطالبات بازیکنان پرداخت شود و حتما این اتفاق می‌افتد. یک نکته‌ای که در بازی استقلال و تراکتور به چشم می‌خورد، بازگشت به اوج سجاد شهباززاده بود. این بازیکن دانشجوی من است و رحمتی و مظلومی در این مدت با او خیلی صحبت کردند.

* تراکتور با قلعه‌نویی آینده خوبی دارد

اعتقاد دارم اگرچه که قلعه‌نویی و تیمش از استقلال شکست خوردند ولی قلعه‌نویی با تراکتورسازی آینده خوبی دارد. من به هواداران تراکتورسازی این نوید را می‌دهم که تیم‌شان یکی از بهترین فصل‌هایش را در نیم فصل دوم با قلعه‌نویی تجربه می‌کند.

* بدون تست پزشکی و فنی، بازیکن خارجی نمی‌گیریم

در حال حاضر آقای افشارزاده فیلم دو بازیکن اسپانیایی را به من داده تا آن‌ها را بررسی کنم. خوشبختانه ارتباط خوبی بین اعضای کادر فنی، هیات مدیره و مسئولان نقل و انتقالات شکل گرفته و شاید دلیلش تجربه تلخ ما در گذشته باشد. ما بدهی میلیاردی به خارجی‌های قدیمی استقلال داریم. من از 7 ماه پیش گفته بودم که کرار از استقلال برود و این اواخر آقای مظلومی قبول کرد که این بازیکن مخل تیمش است و رضایت داد او جدا شود. ریوالدو را هم که گرفتیم ولی مشکلات شخصی داشت و دلش برای زن و بچه‌اش تنگ شد و از جمع ما جدا شد. الان پروپئیچ هم در اختیار ماست که مشخصا با دوران اوجش فاصله دارد. او در درگیری‌ها کمتر شرکت می‌کند و از سرعت کمی برخوردار است. اگر نتوانیم بازیکن سطح بالای داخلی جذب کنیم ناچاریم بازیکن خارجی خوبی بیاوریم. الان دو بازیکن اسپانیایی مد نظر ما هستند و مطمئن باشید بدون تست پزشکی و تست فنی قراردادی با آن‌ها نخواهیم بست.

* پرسپولیس از مدعیان قهرمانی است

در حال حاضر سه چهار تیم را مدعی قهرمانی می‌دانم. به جز خودمان که از ابتدای فصل روند خوبی داشتیم می‌توانم از ذوب آهن نام ببرم. یا حتی پرسپولیس که با تلاش زیاد و صبر و حوصله به خوبی بالا می‌آید. تیم نهایی هم استقلال خوزستان است که تیمی کامل هستند. یک جورایی جنس‌شان جور است. آن‌ها اروپایی بازی می‌کنند و در این میان یک شانسی هم برای تراکتور قائلم. در کل فکر می‌کنم کار قهرمانی در این فصل هم به هفته آخر می‌کشد و این در حالی است که به نظر من یک تیم قهرمان باید 7-8 امتیاز با تیم دوم سوم جدول فاصله داشته باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
علیرضا معینی و باد بهاری با صدای داریوش رفیعی