سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رایزنی ظریف با رئیس پارلمان استرالیا/ بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های پارلمانی


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کانبرا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات استرالیا در کانبرا به سر می‌برد در ادامه دیدارهای خود در استرالیا با تونی اسمیت رئیس پارلمان این کشور ملاقات کرد.

طرفین در این دیدار ضمن تبادل نظر درباره نظام انتخاباتی و روش کار پارلمان‌های ایران و استرالیا، در خصوص مناسبات پارلمانی 2 کشور و راه‌های گسترش آن گفت‌وگو کرده و به رایزنی پرداختند.

ظریف امشب نیز عازم سیدنی می‌شود.  

ظریف در سیدنی ضمن شرکت در نشستی با حضور تجار و صاحبان صنایع استرالیا با آنها گفت‌وگو می‌کند و پس از آن با نخبگان موسسه مطالعات امور بین‌المللی استرالیا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی از دیگر برنامه‌های ظریف در سیدنی است و دیدار با ایرانیان مقیم استرالیا آخرین برنامه وزیر خارجه در استرالیاست.

ظریف فردا شب پس از ترک سیدنی عازم تهران خواهد شد.

وزیر خارجه ایران شب گذشته در ادامه سفرش به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه و در ششمین و آخرین مقصد این سفر وارد کانبرا پایتخت استرالیا شد.

وزیر خارجه ایران شنبه شب ١٥ اسفند ماه پس از احرای برجام سفر به 6 کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه را آغاز و در ابتدا به اندونزی سفر و در پنجمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین شرکت و از آنجا به سنگاپور سفر و با مقامات آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن به برونئی و از آنجا به تایلند سفر و ضمن شرکت در چهاردهمین نشست وزاری خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با مقامات این کشور دیدار کرد و از آنجا عازم نیوزیلند شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دیدار رئیس پارلمان كرواسی با رئیس اتاق ایران