سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شبکه روسی: نشت رادیو اکتیو، آبهای زیرزمینی نیویورک را آلوده کرده است


راشا تودی روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد : نشت مواد رادیواکتیو 'تریتیوم' از نیروگاه هسته ای 'ایندین پوینت' (Indian Point) واقع در شمال شهر نیویورک، آب های زیرزمینی این منطقه را آلوده کرده است.
'اندرو کومو' Andrew Cuomo فرماندار ایالت نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد که در بررسی آب های سه حلقه چاه در نزدیکی شهر نیویورک، میزان آلودگی به مواد رادیو اکتیو حاصل از نشت از نیروگاه ایندین پوینت، غیر قابل قبول و در سطح هشدار بالای رادیو اکتیو قرار گرفت.
فرماندار ایالت نیویورک در بیانیه خود افزود که میزان رادیو اکتیو در یکی از این سه حلقه چاه بررسی شده، 65هزار درصد (65000%) افزایش را نشان می دهد.
راشاتودی گزارش داد: در حالیکه علت نشت هنوز مشخص نیست، اما بنابر گزارش مسئولان این نیروگاه، آلودگی رادیو اکتیو از سایت این نیروگاه به بیرون گسترش نیافته و تهدیدی فوری برای سلامتی مردم این منطقه محسوب نمی شود.
این در حالی است که فرماندار ایالت نیویورک در بیانیه خود به این نکته اشاره کرد که اولین اولویت وی سلامت و امنیت ساکنانی است که درنزدیکی این نیروگاه هسته ای به سر می برند.
فرماندار ایالت نیویورک تاکید کرد که مقامات این ایالت باید اطمینان یابند که نشت مواد رادیو اکتیو و آلودگی آب های زیرزمینی تهدیدی برای محیط و مردم به شمار نمی رود.
وی قصور مسئولان نیروگاه هسته ای 'ایندین پوینت' در این زمینه را 'غیرقابل قبول' خواند.
بنابراین گزارش نیروگاه هسته ای ایندین پوینت در فاصله 37 مایلی (60 کیلومتری) محله 'منهتن' شهر نیویورک قراردارد.
نیروگاه هسته ای ایندین پوینت دارای سه واحد راکتور اتمی است که توان تولید بیش از دوهزار مگاوات برق را دارد، این نیروگاه تاسیس سال 1974 میلادی است.
اروپام **1302**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آبهای زیرزمینی