علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بررسی ۲۲۵ پرونده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی لرستان


به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا نظیفی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کمیسیونهای پزشکی قانونی برای بررسی پرونده ها اظهار داشت: در مجموع ۲۲۵ پرونده در این کمیسیونها مورد بررسی و به نتیجه رسیده است.

وی از بررسی پنج پرونده دیگر در کمیسیونهای پزشکی قانونی لرستان خبر داد.

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان ادامه داد: گواهی های مربوط به این ۲۲۵ پرونده‌ها از این مرکز صادر شده و پنج پرونده دیگر نیز در حال بررسی بوده و به زودی گواهی و جواب قطعی آن ها نیز صادر خواهد شد.

نظیفی با اشاره به عدم آگاهی کافی مراجعین نسبت به قوانین و منابع علمی پزشکی و تفسیر شخصی از قوانین و اطلاعات پراکنده پزشکی آنها در خصوص درخواست تشکیل کمیسیون گفت: اکثر افراد متقاضی تشکیل کمیسیون، در این خصوص دارای اطلاعات کافی نبوده و با اخذ مشاوره یا درخواست معاینه مجدد به اعتراض آنها رسیدگی می شود.

وی با تاکید بر اینکه آراء صادره در کمیسیون پزشکی از سوی کارشناسان و متخصصین مدعو به جلسات کمیسیون بر اساس مستندات ارائه شده در پرونده و تطبیق با قوانین و موازین علمی و جاری کشور و کتب مرجع صادر می شوند گفت: در نهایت تغییر محسوسی در نظریه ها مشهود نبوده و در مواردی هم که تغییر پیدا می کند وجود مستندات جدید از قبیل کلیشه های رادیوگرافی، مشاوره تخصصی و پرونده بالینی در تغییر نتیجه و اثبات ادعا موثر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان افزود: به افرادی که معترض به نظر ارائه شده درگواهی های صادره هستند توصیه می‌شود قبل از تقاضای تشکیل کمیسیون، نسبت به مراجعه و اخذ مشاوره های لازم از کارشناسان مربوطه‌ این اداره کل اقدام تا از صرف هزینه اضافی و اتلاف وقت مراجعین جلوگیری شود.


ویدیو مرتبط :
بررسی پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل 90 مجلس